home  |  mx bazar  |  fotoreporty  |  archiv METEORIT CUP
aktuality  |   z domova  |   ze světa  |  

so | 12.10.21

TZ: Družstva 2021: Zvítězilo mezinárodně obsazené družstvo!

po | 11.10.21

Motocross World Championship R12: Francie

pa | 9.10.21

Tom Vialle se upsal KTM do roku 2025!

ct | 8.10.21

Zach Osborne by se měl vrátit v sezóně 2022 na start!

st | 7.10.21

Oblíbená družstva už v neděli v Dalečíně!

ut | 5.10.21

Motocross World Championship R11: Německo

po | 4.10.21

Kůta MMČR Report Přerov 2021:Přerov potvrdil letošní šampiony!

pa | 1.10.21

Eli Tomac míří k Yamaze!

pa | 1.10.21

Jason Anderson nově na Kawasaki!

st | 29.9.21

Report z XXXVIII. ročníku závodu motocyklů do Strmého vrchu Chýnov

st | 29.9.21

RedBud bude hostit MXoN 2022!

ut | 28.9.21

MXoEN se odjede příští rok v Rusku!

po | 27.9.21

TZ: Kůta MMČR Pozvánka do Přerova 3.10.2021

ne | 26.9.21

Tým Itálie ovládl domácí MXoN 2021!

ut | 21.9.21

Marek a Leok korunováni šampióny tříd EMX85 a EMX65!

ut | 21.9.21

Ivo Monticelli předčasně ukončí sezónu!

po | 20.9.21

Motocross World Championship R10: Sardinie

pa | 17.9.21

Tim Gajser si zlomil klíční kost!

ut | 14.9.21

Oficiální soupiska týmů na MxoN 2021

ut | 14.9.21

Rozhovor s Antoniem Cairolim po MXGP Afyonu!

ut | 14.9.21

Report Opatov 2021:O titulech se rozhodne na posledním závodě!

po | 13.9.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R12: Hangtown

po | 13.9.21

Malcolm Stewart se upsal Husqvarně!

ne | 12.9.21

Změny v kalendáři světového šampionátu 2021!

ct | 9.9.21

Marvin Musquin prodloužil smlouvu u KTM! Pouze na SX!

ct | 9.9.21

Motocross World Championship R9: Afyon

st | 8.9.21

MXoN 2021: Jak vypadá tým Velké Británie?

ut | 7.9.21

Austrálie se letos nezúčastní MXoN!

ut | 7.9.21

Motocross World Championship R8: Turecko

po | 6.9.21

Kůta MMČR:Pozvánka do Opatova 12.9.2021

ne | 5.9.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R11: Fox Raceway

so | 4.9.21

USA se nezúčastní MXoN 2021!

po | 30.8.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R10: Ironman

ut | 24.8.21

Justin Brayton a Monster Energy AMA Supercross 2022!

ut | 24.8.21

MXON 2021 – Doposud známé týmy

po | 23.8.21

TZ Report Petrovice 2021: Zajímavé souboje ve všech třídách!

ne | 22.8.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R9: Budds Creek

st | 18.8.21

Rozhovor: Liam Everts - Nejen o MXoN

po | 16.8.21

TZ MMČR v motokrosu: Po prosluněné Kaplici následují Petrovice

ne | 15.8.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R8: Unadilla

ct | 12.8.21

Seriál MMSR MX Open mal druhú zastávku v Gbeloch!

st | 11.8.21

Jeremy Martin zůstává s Yamahou pro rok 2022!

st | 11.8.21

Marvin Musquin pojede na MXoN!

ut | 10.8.21

TZ: Pozvánka do Kaplice na MMČR 15.8.2021

po | 9.8.21

Motocross World Championship R7: Lotyšsko

ct | 5.8.21

Antonio Cairoli: Rozhovor po MXGP Belgie

st | 4.8.21

Rozhovor s Romainem Febvrem po vyhrané GP v Lommelu!

ut | 3.8.21

Juniorskými mistry světa se stali Osterhagen, Barbieri a Katona!

po | 2.8.21

TZ MMČR Dalečín 2021: Pochmurné počasí a zajímavé souboje!

po | 2.8.21

Motocross World Championship R6: Belgie – Flandry

st | 28.7.21

Turecko letos bude hostit dvě Grand Prix!

ut | 27.7.21

Motocross World Championship R5: Česká republika

ut | 27.7.21

Simon Langenfelder postrádá psa po MXGP ČR v Lokti! Pomozme s pátráním!

ut | 27.7.21

Pozvánka do Dalečína 1. 8. 2021!

ne | 25.7.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R7: Washougal

ne | 25.7.21

Jeffrey Herlings bude mimo 6-8 týdnů!

po | 19.7.21

Motocross World Championship R4: Holandsko

po | 19.7.21

Adam Dušek na startu MXGP v Lokti!

ne | 18.7.21

Jeffrey Herlings skončil se zlomenou lopatkou!

ne | 18.7.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R6: Spring Creek

ut | 13.7.21

TZ Kůta MMČR v motokrosu v Jiníně 11.7.2021

ne | 11.7.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R5: Southwick

pa | 9.7.21

Pozvánka na Kůta MMČR motokrosu Jinín 11.7.2021

st | 7.7.21

Jeremy Seewer zůstává u Yamahy!

ut | 6.7.21

Kůta MMČR v motokrosu TZ po Pacově 4.7.2021

po | 5.7.21

Motocross World Championship R3: Itálie

ne | 4.7.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R4: RedBud

st | 30.6.21

Rozhovor s Tonym Cairolim po vyhrané GP Velké Británie!

ut | 29.6.21

Kůta MMČR 4. 7. 2021 Pacov: Letos až v červenci!

po | 28.6.21

Motocross World Championship R2: Velká Británie

ut | 22.6.21

Vrcholový Motocross po dvoch rokoch opäť na Slovensku!

ut | 22.6.21

Mitch Evans podstoupí další operaci!

ne | 20.6.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R3: High Point

so | 19.6.21

Zach Osborne předčasně zabalil sezónu!

po | 14.6.21

Motocross World Championship R1: Rusko

ut | 8.6.21

Alex Martin je pronásledovaný smůlou!

ut | 8.6.21

Mitch Evans promešká úvodní kolo světového šampionátu!

po | 7.6.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R2: Thunder Valley National

ut | 1.6.21

Craig zůstane v příští sezóně s Yamahou!

po | 31.5.21

Lucas Oil Pro Motocross Championship R1: Fox Raceway

ut | 25.5.21

Sháníte elektrokolo? U nás ještě máme!

po | 17.5.21

Martin Michek startuje mx sezónu s novým designem přilby i s novou přezdívkou

ne | 2.5.21

R17 AMA SX 2021: Tři tituly rozdány!

so | 26.4.21

Martin Davalos ukončil profesionální kariéru!

po | 26.4.21

Lacapelle International 2021 byl zrušen!

ne | 25.4.21

R16 AMA SX 2021: Vítejte v Salt Lake City!

ct | 22.4.21

Maxime Renaux se vrací po zranění!

ne | 18.4.21

R15 AMA SX 2021: Loučení s Atlantou. Potřetí a dost!

st | 14.4.21

R14 AMA SX 2021: Podruhé v Atlantě!

po | 12.4.21

R13 AMA SX 2021: Atlanta poprvé!

so | 27.3.21

Phil Nicoletti se vrací k závodění v USA!

pa | 26.3.21

Holandský mistrák znovu ruší závody!

st | 24.3.21

Úvodní závod světového šampionátu opět odložen!

po | 22.3.21

Dean Ferris ukončil svou profesionální kariéru!

po | 22.3.21

R12 AMA SX 2021: Zase někdy v Texasu!

ct | 18.3.21

R11 AMA SX 2021: Klapka, prosím! Arlington podruhé

po | 15.3.21

Mezinárodní mistrovství Itálie se uzavřelo v Mantově!

po | 15.3.21

R10 AMA SX 2021: První kolo v Arlingtonu je za námi!

po | 8.3.21

Druhé kolo italského šampionátu zná své vítěze!

ne | 7.3.21

R9 AMA SX 2021: Legendární Daytona!




Antonio Cairoli: Rozhovor po MXGP Belgie




Jezdec týmu Red Bull KTM Factory Racing, Antonio Cairoli, očividně nehodlá světový šampionát opustit, a jak to tak vypadá, dělá dobře. Když byla tato italská legenda na vrcholu, dominovala tomuto sportu a ohromovala nás svou schopností zvládat stres a napětí. Nyní, kdy je ve zralém věku 36 let, to dělá trošku jinak, ale způsob, jakým nyní odvádí svou práci, vypadá jako mnohem schůdnější a pravděpodobně stejně účinný. Menší porce stresu, větší kontrola a úžasné jezdecké dovednosti, které všichni rádi sledujeme už neuvěřitelných 18 let!

Od červených tabulek jej dělí pouhých devět bodů a dost možná, by je skutečně vozil na své KTM, nebýt té nešťastné nehody v Rusku, kde mimochodem na konkrétním úseku trati havarovalo více jezdců. Mimo tento nedostatek ovšem předvádí v této sezóně solidní výsledky. Ačkoliv k němu nebyl v letošním roce hluboký písek Lommelu nijak přívětivý, tak si všimněte, že si z toho nic moc nedělá a je se svou současnou situací více méně spokojený.

Nicméně si je samozřejmě moc dobře vědom toho, že k zisku letošního titulu bude zapotřebí mnoho zastávek na stupních vítězů. Přestože nevykazuje rychlost z předchozích let, tak jede chytře, nebo možná ještě chytřeji, než jsme byli zvyklí a to je něco, co by mu ve finále přece jenom mohlo ten desátý titul dopřát.

Jak ses tady dneska cítil?
Dneska to nebylo tak špatné, byl jsem jenom pár bodů od umístění na stupních vítězů, ale pochopitelně je naším cílem na nich skončit za všech okolností, takže by se našla i troška zklamání, protože mi Lommel v podstatě sedí. Když je zdejší povrch podmáčený, tak se s ním trošku peru, což bylo vidět hlavně ve druhé rozjížďce, kde jsem nemohl najít ten správný rytmus. Navíc mi došla páska v roll-offu, takže když jsem se přiblížil k Jasikonisovi, nebyl jsem schopný ho bezpečně předjet. Viděl jsem na trati spoustu pádů, protože se trať s přibývajícím deštěm stále více rozbíjela a byla zrádná. Byl jsem z tohoto důvodu možná až příliš opatrný a nevyužil jsem šanci ho předjet. Sedmé místo není tím, co by mě těšilo, zvlášť na této trati stejně jako pozice mimo pódium. Na druhou stranu udělal několik chyb i vůdce šampionátu a jsme blízko k vedení na bodech.



Nesedělo ti to po celý den, nebo čistě jen v té druhé rozjížďce?
Už během tréninku jsem se na trati necítil dobře a měl jsem problém najít rytmus a ty správné stopy. V první jízdě jsem byl trpělivý a chvíli jsem vyčkával, protože jsem viděl, že jsou Jeffrey a Febvre už dost daleko. Začalo velmi silně pršet, a tak jsem se rozhodl to zkusit a zjistit, jestli se mi podaří dostat na třetí místo. Jel jsem chytře a třetí místo bylo za mě v pořádku. Ve druhé jízdě už byla trať hodně podmáčená a za těchto podmínek jsem se v písku vždycky trošku trápil. Je to opravdu dost těžké, protože je třeba jet s velkou silou a výkonem, což není úplně můj styl. Nedařilo se mi najít rytmus a navíc jsem špatně odstartoval, takže jsem se musel prokousávat startovním polem. Dneska jsme jeli spíše defenzivně a rozhodně ne tak, co mě na těchto typech tratí baví.

Spadl jsi?
Ne, nespadl jsem, ale jednou jsem vyjel z trati.

Myslím si, že jsi jedním z mála jezdců, kteří nespadli. Je to tak?
Jo, vyjel jsem ve druhé rozjížďce z trati, a potom jsem měl problém se na ni vrátit nazpět. Ztratil jsem tam nějaký čas, ale nespadl jsem a ano, jsem jedním z jezdců, kteří nespadli, ale jel jsem až příliš opatrně.

Někteří jezdci říkali, že trať byla dneska hodně měkká a odlišná od předchozích let. Ty jsi tady taky nevypadal tak skvěle jako v předchozích letech, což jsi nicméně už sám zmínil. Patří tahle trať i přesto k těm, které ti sedí?
Ano, trať byla hodně měkká a některé dopady byly doslova načechrané, takže jsme občas riskovali výstup přes řidítka. Bylo třeba si zapamatovat, která místa jsou tvrdší, ale bylo to náročné, protože se vytvořila spousta hrbolů a myslím, že všichni měli problém s tím, aby našli to správné tempo, ale jak jsem už řekl, nespadl jsem, nezranil jsem se a jsem za to rád. Nejsem zrovna spokojený s výsledkem, ale na celkovém bodovém hodnocení se to naštěstí moc nepromítlo.



Hádám, že tato trať patří mezi ty, kde už musíš mít na paměti, že jsi o něco starší a musíš šetřit energií?
Ano, samozřejmě. Když jsem byl mladší, tak jsem byl možná o něco divočejší a nejspíše bych to tam poslal a buď by to dopadlo dobře, nebo špatně. Dneska jsem byl vážně opatrný, možná až příliš, ale neztratili jsme na bodech, naopak jsme nějaké body získali.

Už jsi jednou říkal, že nemáš důvod nic dokazovat, protože jsi vyhrál spoustu Grand Prix i titulů a závodění tě prostě baví. To musí být příjemná změna po tak dlouhé kariéře na vrcholu, ne?
Ano, je to velmi příjemné, protože ve skutečnosti jezdím většinou sám proti sobě a porážím hlavně to, co mi říká hlava, že už není možné. Letos se mi podařilo získat několik dobrých výsledků. Necítím žádný tlak, jak jsi řekl, jezdím pro své vlastní potěšení, a to je přesně to místo, kde se momentálně nacházím, a kde je rovněž můj cíl.

Tvůj kamarád Valentino Rossi taky ještě stále jezdí a vypadá, že si to musí užívat. Bereš si z toho taky něco?
Nevím. Když už nebojujete o vítězství , tak je to těžké. Ježdění mě opravdu baví, ale je to hlavně tím, že ještě stále dokážu vyhrát. Pokud už nebudu schopen vyhrávat, tak toho nechám.



Vím, že jsi už dříve zmínil, že jsi změnil svůj způsob tréninku. Vypadá to, že teď máš více energie a možná to byla ta změna, která ti v této fázi kariéry dost pomohla, nebo ne?
Ano, jezdím méně než předtím, tak jednou týdně. Pro srovnání jsem dříve jezdil třikrát týdně. V současné době trénuju více fyzičku a méně na motorce, což je důvod, proč mám nyní větší motivaci k závodění, protože prostě netrávím tolik času na motorce, takže když se dostanu na závody, tak si to užívám mnohem více než v předchozích letech.

Motokros národů. Vím, že tuto událost miluješ a vždycky děláš maximum proto, aby byla Itálie na pódiu. Letos máte tým, který je schopný vyhrát a navíc čerpáte výhodu domácího prostředí. To pro tebe musí být velká motivace, ne?
Tohle je vždycky obtížná otázka. Samozřejmě jsem vždycky hrdý na to, že mohu startovat za svou zemi, ale po pravdě letos máme poprvé tým, který je schopný vybojovat vítězství. Mattia může vyhrát a já se pokusím udělat, co bude v mých silách. Alessandro dokázal, že může být v první desítce třídy MXGP a celkově si myslím, že letos máme dobře postavený tým. Motivace mi nechybí, ale pochopitelně je to trošku divné, když je to letos uprostřed sezóny světového šampionátu.

Míša Somerliková | Zdroj a foto:mxlarge.com





939

Zobrazit / přidat komentáře (0)
Dnes je: 15. 10. 2021
Bannery:

Anketa:

Kdo letos vyhraje světový šampionát ve třídě MXGP?
Jeffrey Herlings
264
Tim Gajser
113
Antonio Cairoli
104
Romain Febvre
123
Jorge Prado
106
Jeremy Seewer
114
Někdo jiný...
129

TOPlist

Redakce:

Michaela Somerliková
Kontakt:
tel.: +420 737 365 709
michaela@gtmotocross.cz


Provozovatel:

Ivana Drlíková | GTSTORE.cz
Hotel Hukvaldy 24
73946 | okr. Frýdek-Místek
Czech Republic
IČ: 05966281
Kontakt:
Aleš Drlík
tel.: +420 777 699 907
info@gtmotocross.cz


Ceník inzerce:

KLIKNĚTE ZDE

Nápověda:

KLIKNĚTE ZDE

Partneři:













Bannery: