home  |  mx bazar  |  fotoreporty  |  archiv METEORIT CUP
aktuality  |   z domova  |   ze světa  |  

Meteorit Cup 2020: Výsledky po 1. odjetém závodě v Pacově!

Osička Group Meteorit O´Neal Cup 2020 zahájil sezónu v Pacově!

1. Meteorit Cup odstartuje již tuto sobotu!

Meteorit Cup odstartuje koncem června! Těšíte se?

Meteorit Cup 2020 - Vyjde nám datum prvního letošního závodu?

Meteorit Cup stále čeká na start sezóny!

Meteorit Cup 2020 - Závod v Gbelech zrušen!

Kalendář Meteorit Cupu 2020!


Meteorit Cup - Report ze slavnostního vyhlášení!

Informace k vyhlášení Meteorit Cupu 2019!

Registrace čísel již od pátku 13.12.2019!!!

REGISTRACE do seriálu Meteorit Cup 2020

Meteorit Cup 2019 - Důležité informace nejen ke slavnostnímu vyhlášení!!!

Formulář žádosti o licence 2020

Meteorit Cup 2019 – KONEČNÉ VÝSLEDKY PO DESÍTI ODJETÝCH ZÁVODECH




Naše MX holky volume II.


Ahoj motokrosaři, motokrosařky a všichni příznivci tohoto báječného sportu. Z kraje roku jsme publikovali článek o průkopnicích ženského MX v ČR a o počátcích Mezinárodního Mistrovství MX žen ČAM. Sezóna je nyní ve svých třech čtvrtinách, je po prázdninách a tak mě napadlo opět oživit atraktivní téma drsného sportu v podání něžného pohlaví. Poprosil jsem tedy další pětici špičkových jezdkyň, aby se s námi podělily o své začátky, zkušenosti a plány do budoucna.



Kristýna Vítková
Jako první se podívejme na vyprávění Kristýny Vítkové, závodníce v současnosti na 2. příčce celkového pořadí MX žen při ČAM a čtvrtého místa v MX žen AČR.




Na motorce jezdím od roku 2007. A jak to se mnou vlastně vše začalo? Jelikož máme s tátou neobyčejný vztah a spíše než jako dcera s otcem se spolu bavíme jako nejlepší kamarádi, začal mě táta brával s sebou na závody offroad maratonu kde dělal mechanika a jezdil jako spolujezdec Martina Macíka. Z počátku jsem se tam celkem nudila ale pak jsem oběvila, že tam na motorce jezdí i děti no a co mě v tu chvíli napadlo? Tatííí kup mi prosím motorků. Vzdoroval dlouho, protože sám kdysi jezdil a věděl co to obnáší. V roce 2007 ale povolil a pořídili jsme první stroj, Malaguti 50. První metry jízdy a vrky plynem probíhaly jen po poli ale po čase strniště nestačilo a tak jsme ho vyměnili za tratě a začali jezdit závody.




Za ty roky jsem vybojovala v průběhu doby následující umístění:
Offroad maraton 2008 - 1.místo
Offroad mrton 2009 - obhajoba titulu
Speedcroos 2009 - 2. místo třída 65ccm elev
MMČR Žen 2010 - 9. Místo
MMČR Žen 2011 - 1.místo ve 2t a celkově 8.místo
Speedcrooss 2011 - 3.místo třída 85ccm
Speedcross 2013 – 1. místo třída 85ccm elev
MMČR Žen 2013 - 1.místo ve 2t a celkově 4.místo







Ten, kdo mně trochu zná, ví, že jsem vždy nejezdila jen motokros, ale zlákal mě i Freestyle, kde jsem se naučila skákat rampu a nějaké triky na motorce. Bohužel jsem byla mladá a chtěla jsem všechno hned. S tím také ruku v ruce přišlo i dost pádu a já jsem se rozhodla že přecijen bude motokros o kapku bezpečnější. V roce 2013 na podzim jsem dostala skvělou nabídku závodit za HT Group team, bohužel jsem si tuto nabídku pěkně zmařila. V prosinci 2013 jsem si totiž zlomila první a druhý obratel a byla jsem do července 2014 mimo všeho dění. Dostala jsem ale druhou šanci, za což bych chtěla moc poděkovat Panu Hromkovi. V roce 2014 jsem tak v novém teamu objela pár závodu, kde se mi celkem i dařilo no a nyní, v roce 2015 jezdím republiku žen AČR Meteorit cup a republiku žen AČR, kde jsem zatím na 4 místě. Také jsem okusila startovat v Lokti na MS, za což bych chtěla moc poděkovat týmu KM Racing a přesněji Martinovi Macíkovi za to, že mi umožnil tento závod jet.









Markéta Ehlová
Nyní si společně přečtěme cestu na výsluní dvoutaktářky, věčně usměvavé Markéty Ehlové, přezdívané Maky.



Už odmala jsem si přála motorku a tento sen se mi splnil, když taťka přivezl minibike. Na něm jsem však drandila jen chvíli, protože jsem na něj byla postupně čím dál větší a tak jsme se rozhodli, že pořídíme pitbika. To, že bych někdy závodila nás však nikdy nenapadlo, měla jsem ho mít jen na vožení po poli.



Dlouho to ale nevydrželo a vyrazili jsme na trať. Pitík se po chvíli začal rozpadat a tak se v garáži zabydlela Kawasaki KX 65. Po měsíci, co jsme měli 65, jsme jeli na první závody do Březové nad Svitavou, ale nevybrali jsme zrovna jednoduchou trať pro první zkušenosti a tak, kde jsem mohla, tam jsem spadla :D.







Na 65 jsem jezdila 3 roky a poté přišel logický přestup na KX 85, kde jsem si roku 2012 vyjela 1.místo v MMČR ČAM žen ve 2t a 6.místo v kategorii MX85 Vysočina MX cupu. Poté jsem na Vánoce odstala od Ježíška Yamahu 125. Této motorce jsem však ze začátku měla respekt z důvodu, že jsem z ní špatně dosáhla na zem. V roce 2013 jsem ale přesto vybojovala 5.místo v kategorii MX2 super hobby Vysočina MX cupu. V následujícím roce 2014 jsem obhájila 1.místo v MMČR ČAM žen ve 2t a 1.místo MMČR AČR žen ve 2t. Nakonec dodejme, že v letošní sezóně Maky drží zatím 3. místo v celkovém hodnocení žen ČAM, suverénně 1. místo ve dvoutaktech ČAM a 10. Místo žen v AČR, jelikož vynechala počáteční podnik.









Lea Idešicová
Dotřetice všeho dobrého, pojďme se zajímat o kariéru Lei Idešicové, jež za námi na závody pravidelně jezdí z Dolné Krupé ze Slovenska a která nám poslala opravdu krásný článek.



Odmalička ma otec brával so sebou na motocrossové preteky, veľmi ma to bavilo. Jedného dňa si otec na tréningu polámal dosť blbo nohu a počas rekonvalescencie mi chcel spraviť radosť a kúpil mi malého pitbikeho. Mala som asi 12 rokov. Na tom som sa naučila základné veci ako napríklad stáť na stupačkách a radiť rýchlosti. O pár mesiacov som pitbikeho vymenila za Hondu CR 125. Na nej už začali prvé naozajstné tréningy.



Keď som mala 13-14 rokov Karol Pleško mi rozprával o pretekoch, kde závodia na trati len samé dievčatá. Rozhodli sme sa prihlásiť na preteky do Čiech a tieto preteky jazdím dodnes (Motosport HT Group Meteorit cup). Hneď ako som nastúpila na štart, som mala s kým súperiť. Tým že motokros je náročný šport musí byť dobrá fyzická kondícia, začala som pravidelne fyzicky trénovať (cvičiť, plávať, behať crossfit a podobne). V mojej prvej sezóne sa mi podarilo v dvojtaktoch niekoľko stupienkových ocenení a na konci sa mi tiež podaril aj môj prvý vážnejší pád v Gbeloch, kedy som si odtrhla 2 väzy v ramene, dlho som si ho dávala dokopy.



Druhá sezóna už bola o čosi horšia lebo sa mi pritrafilo dosť nepríjemných pádov, ktoré ma potom brzdili a jeden z nich bol hneď na začiatku sezóny v Dubňanoch. Počas druhej sezóny som sa zúčastnila na niekoľkých slovenských pretekoch, tu jazdím triedu mx2 Junior väčšinou som jediná baba.

Na konci druhej sezóny som mala možnosť sa zúčastniť na Majstrovstvách sveta MX3 v Šenkviciach, kde som bola najmladšiu účastníčkou (15 rokov) . Bola to pre mňa obrovská výzva. Žiaľ druhý deň pretekov v tréningoch som mala menší pád ale aj pri tom menšom páde som si poranila koleno.

Minulý rok som cez zimu prestupovala na väčšiu motorku Suzuki RM-Z 250. Túto sezónu sa snažím vyhýbať väčším pádom aj keď sa to niekedy nepodarí. V českých pretekoch sa mi podarilo posunúť na lepšie priečky. Bohužiaľ koncom sezóny som si poranila koleno a musela som podstúpiť komplikovanú operáciu. To bol predčasný koniec mojej sezóny.



Túto sezónu som pridala k českým a slovenským závodom aj maďarské. Zatiaľ sa mi celkom darí, ale mohlo by to byť aj lepšie. Pri aktívnej príprave na preteky mi pomáha môj tréner v Štúrove. Snažím sa vyhýbať pádom a dúfam ,že túto sezónu ukončím celú a bez zranenia.

Rodičia a kamaráti ma v tomto športe podporujú. Mojimi najväčšími sponzormi sú moji rodičia a náš hlavný mechanik profesionálny opravár motoriek Augustín Čahoj, ktorý sa celý svoj život venuje motocrossu.

Mám vysoké ciele, ktoré chcem prekonávať!






Kamila Buchtová

Že motokros není jen sport ale spíše životní styl poznáte z dalčího povídání Kamči Buchtové Králíkové, která prakticky propojila lásku ke sportu i příteli v jeden svět.



Mé začátky jsou pro někoho nepochopitelné, ale pro mnohem více lidí to je spíše humorné vyprávění. Jsem člověk, co si umí udělat sám ze sebe legraci, tak se pokusím vám to nějak vylíčit :)



Byl krásný nedělní den odpoledne a já seděla na zahradě, kde jsem vyšívala obraz k maminčiným narozeninám, najednou slyším jak za barákem jezdí kamarádi na motorkách !!!! V ten moment jsem se zamyslela a říkám si – co tady blbneš Kamčo, je ti 27 let a ty tu vyšíváš, když můžeš jezdit na mašině :). Jsem ve znamení Berana a tak do dvou měsíců jsem kupovala motorku a veškeré vybavení. Sice to byla jen Čína, ale na osahání dobrá :). Netrvalo dlouho a začala jsem pokukovat po jiné motorce a protože mi jí neměl kdo opravovat, jasná volba byla fungl nová strojovna. Suza byla mnohem lepší, to se nedá srovnávat a tak se dalo vyrazit i na nějakou tu trat. Asi při čtvrté návštěvě tratě se mi trénink stal osudným, potkala jsem tam mého teď už manžela :). Spojení vztahu s koníčkem je značka ideál, mohu jen doporučit.



Jak jsem postupovala s motorkami: Jak jsem již říkala pořídila jsem si Suzuki 250 4t a tu dráždím doteď. Měla jsem mnoho možností na výměnu, ale nerada věci střídám, když slouží :). Momentálně mám Suzi v nemocnici u pana doktora Masaříka na kompletní kontrole, tak se ani loučit nehodláme. A jak už slýchám čím dál častěji "ať vyměním motorku za kočárek" tak už to nemá asi ani cenu.

Při ježdění se mi však ani zranění nevyhnulo. Utržení křížového vazu, zlomený kotník, spousty modřin a naraženin. Ale jedemé dál.

Mé nejsilnější okamžiky: Ty jsou vždy na startu a pak, když dojedu k autu po závodě a jsem zdravá. Když se v závodě zadaří, to jsem pak schopná řešit okamžiky závodu klidně celou cestu domů (a že to jsou většinou dálky) :)

Taky nemůžu zapomenout na naší krásnou svatbu na motokrosové trati v Dalečíně – jinde to přece ani nešlo, když nás motorky seznámily.



Motokros ale není jen krása a radost, patří k tomu i těžké okamžiky. Když se rozhodneš závodit a věnovat se tomuto sportu a je ti 15, 30 nebo 60 let musíš se připravit a to je pro mě asi to nejtěžší ,protože to musíš dělat na 110% a chodit do práce, trénovat a všechno ostatní jde stranou – čas na rodinu žijící mimo mou domácnost, další koníčky, přátelé. Pak se třeba k tomu zraníš a všechno je fuč. A právě v takový moment jsem také zažila těžký okamžik, když jsem měla sádru a koukala jsem na holky jak závodí. Nebudu lhát, jedno oko nezůstalo suché.

Závěrem vám řeknu, že do tohoto náhodného sportu jsem se zamilovala a ničeho nelituji. Přeji hodně úspěchu a zdraví celé motokrosové rodině, všem kteří tento sport provozují a milují

Kamča Buchtová Králíková – no. 29 (Kamča v současnosti na 17. pozici v MX žen ČAM a na 18. v MX žen AČR)






Barbora Taušová
Finále pro dnešek patří s Barboře Taušové, přezdívanou Bii Crazy, což mluví za vše :) a navíc mi článek poslala těsně předtím, než na posledních závodech v Opatově proběhl pořádný pant na skoku a následný výsadek ze sedla.



Takže: Psal se rok 2006 a můj mladší bratr začínal se svou MX kariérou, dodejme, že bohužel svého času krátkou. Po 65ce, na které se rozkoukal přibyla doma Honda 80ccm a s tou jel i svůj poslední závod v Božicích u Znojma, kde proběhl škaredý pád, úraz a to byla vhodná příležitost a okamžik, kdy jsem s motokrosem začala já.

První rok jsem jezdila spíš s taťkou jako doprovod, bral mi motorku s sebou a pomalu jsem se učila na polňačkách kolem tratí a semtam jsme jeli někam na trénink. Další rok jsem už okusila i nějaké menší závody. Můj první race byl ve Vážanech nad Litavou, ještě na staré trati, kdy mi však během závodu došel benzín :-). Dál jsem v roce 2008 absolvovala pár závodů na osmdesátce a pak byla dlouhá pauza, kdy jsem dlouho bojovala s mononukleozou a motorka šla z domu.



Po pauze o rok později jsem opět pomalu začala jezdit a to na tátově KTM EXC 250 2-t (což asi nebyla úplně šťastná volba )na které jsem hned v prvním závodě v Karlíně měla crash, dlouhé bezvědomí a naštěstí jen zlomenou ruku, tudíž následovala další pauza a raději nová, slabší motorka. Byla to vymazlená Suzuki RM 125. S tou jsem se teprve začala motokrosu trochu více věnovat, zamilovala si tento sport a absolvovala poprvé závody s holkama. Nevýhodou však bylo, že jsme se o motorku stále dělili s tátou.



Velkým zážitkem pro mě v té době byl závod žen při MMČR družstev v Lokti, který byl zatím nějvětší kterého jsem se kdy účastnila a atmosféra byla perfektní.

V roce 2012 jsme suzuki vyměnili za moji milou Kawasaki KX 250F, což pro mě byla skvělá změna a o rok později k ní doma přibyla čtyřtaktní 450 Yamaha pro tátu. S tou také zmizela povinnost dělit se o mašinu a Kawa tak byla celičká jen má. S touto motorkou jsem se účastnila v první řadě závodů MMČR žen ČAM při Meteoritu a dále pak jsme stíhali i menší závody, jako Chalupa cup a volné cupy po okolí.



Mezi horší zážitky patří určitě pády a zranění, které k tomu prostě patří a naštěstí jsem zatím ze všech crashů vyvázla jen s maličkostmi, drobnými zlomeninami naraženinami, otřesy mozku tak snad mě to štěstí neopustí. Nejhoršími zážitky jsou pro mě zatím situace, kdy nezvládne jízdu táta… jeho těžké pády a zranění a když k tomu dojde, většinou si dá na kvalitě provedení opravdu záležet.

Největším úspěchem pro mě byla zatím sezona 2014, kdy se mi povedlo zajet všechny závody seriálu a celkově se umístit na 5. místě. (letošní sezonou kvůli červnovým státnicím spíš proplouvám :)) Dalším skvělým zážitkem pro mě byly letošní první závody v Miroslavi, kdy se mi podařilo v závodě zajet druhé místo mezi chlapama. Ráda taky vzpomínám na závody Stuchla cupu v motoskioringu, kdy jsem se účastnila jako lyžař i s drobným pádem jsme vyhráli s Peťou Dokulilem v sedle mé Suzuki



Ačkoliv se motokrosu věnuji (bohužel) spíš rekreačně a prokládám to ještě dalším velkým koníčkem-koníčkem (z MX závodů často běžím ještě do stáje nachystat rychle sebe i koně na nedělní závody) Miluju motokros a za všechno co jsem prožila, čeho jsem dosáhla a za lidi které jsem poznala děkuji mému skvělému tátovi, který to vše prožívá se mnou, financuje a bez něj bych si ani nevrkla .







Tak kamarádi, doufám, že jste dočetli až sem, snad jste se dobře pobavili a udělali si představu, že motokros není sport jen pro muže ale jeho strasti i krásy si dokáží užít i dívky, slečny, ženy a že tomu mnohdy obětují více, než jsme my chlapi vlastně schopni.

Přijďte se sami přesvědčit na závody Motosport HT Group Meteorit cupu, že mezinárodní mistrovství žen ČAM nejsou jen sranda závody pro slečinky ale opravdu právoplatné, drsné bitvy v podání děvčat. Určitě nebudete litovat.



Text: Jirka „BenJi“ Benáček & mx holky
Fotky: Archiv uvedených jezdkyň








5754
Dnes je: 14. 7. 2020
Bannery:




Anketa:

TOPlist

Redakce:

Michaela Somerliková
Kontakt:
tel.: +420 737 365 709
michaela@gtmotocross.cz


Provozovatel:

Ivana Drlíková | GTSTORE.cz
Hotel Hukvaldy 24
73946 | okr. Frýdek-Místek
Czech Republic
IČ: 05966281
Kontakt:
Aleš Drlík
tel.: +420 777 699 907
info@gtmotocross.cz


Ceník inzerce:

KLIKNĚTE ZDE

Nápověda:

KLIKNĚTE ZDE

Partneři:













Bannery: