home  |  mx bazar  |  fotoreporty  |  fórum  |  archiv METEORIT CUP
aktuality  |   z domova  |   ze světa  |   kalendář závodů  |   odkazy   |  

po | 23.4.18

Cooper Webb zveřejnil novinky o svém zdravotním stavu!

ne | 22.4.18

R15 AMA SX 2018: Musquin zazářil ve Foxborough!
Ve třídě 250SX East tentokrát zvítězil Osborne!

ct | 19.4.18

Brian Bogers aspiruje na titul největšího smolaře!

ct | 19.4.18

Monster Energy/Pro Circuit/Kawasaki si na léto přizve nováčkovskou posilu!

ct | 19.4.18

Zach Osborne souhlasil s prodloužením smlouvy u Husqvarny!

st | 18.4.18

Report z MMČR Juniorů v Horažďovicích

st | 18.4.18

Meteorit Cup v Gbelech úspěšně zdolán!

ut | 17.4.18

Mezinárodní motokros ORION - TAURUS TRANS 2018 se pojede v červnu v Horním Újezdě!

ut | 17.4.18

Motocross World Championship R5: Portugalsko

ut | 17.4.18

Thomas Covington musel na další vyšetření s kolenem!

ut | 17.4.18

R14 AMA SX 2018: Tomac byl v Minneapolisu znovu nejrychlejší!
Ve třídě 250SX East kraloval Martin!

po | 16.4.18

Cooper Webb si v Minneapolisu zlomil nohu!

ne | 15.4.18

Austin Forkner se zranil v Minneapolisu!

so | 14.4.18

Broc Tickle vyfasoval díky pozitivnímu antidopingovému testu zákaz závodění!

pa | 13.4.18

Max Anstie se neukáže v Portugalsku!

pa | 13.4.18

Christian Craig zůstane u týmu Honda HRC během motokrosové série!

pa | 13.4.18

Slovácký Fechtl Cup a Volný závod v Dubňanech již o tomto víkendu!

pa | 13.4.18

Novinky ohledně zranění Martina Davalose

pa | 13.4.18

Pozvánka MMČR Junior v motokrosu, Horažďovice - 14.4.2018

st | 11.4.18

Justin Barcia se objeví už v Minneapolisu!

ut | 10.4.18

Komentáře jezdců po MXGP Trentina!

ut | 10.4.18

Hunter Lawrence si při MXGP Trentina přivodil zranění ruky!

po | 9.4.18

Motocross World Championship R4: Trentino

ne | 8.4.18

R13 AMA SX 2018: Tomac vítězí v blátivém Seattlu!
Ve třídě 250SX West znovu dominoval Plessinger!

pa | 6.4.18

Justin Barcia by se měl vrátit v Salt Lake City!

pa | 6.4.18

MXGP Trentina Preview

ct | 5.4.18

Alex Ray se vrátí v Seattlu do hry!

ct | 5.4.18

Josh Hill zaskočí za Justina Barciu!

st | 4.4.18

Pozvánka na Enduro sprinty do Orlové

ut | 3.4.18

Ben Watson si z pádu v Holandsku neodnesl žádné následky!

ut | 3.4.18

Tisková zpráva: Kůta MMČR Kaplice – Na začátek pěkně zostra!

ne | 1.4.18

Benoit Paturel míří k týmu Marchetti KTM!

ne | 1.4.18

Honda oznámila novinky o vývoji Roczenova zranění!

ct | 29.3.18

Komentáře jezdců po MXGP Španělska

st | 28.3.18

Tristan Charboneau na vedlejší koleji kvůli zranění kolene!

st | 28.3.18

Tevin Tapia se vážně poranil v Indianapolisu!

st | 28.3.18

Pozvánka na 2. Velikonoční otvírání trati v Zábřehu – Račicích

ut | 27.3.18

Hunter Lawrence: Motokrosový fenomén z Austrálie

ut | 27.3.18

TZ Václava Kováře a Marka Nešpora z Redsandu!

ut | 27.3.18

TZ:Kůta MMČR motokrosu 2018 startuje v Kaplici!

po | 26.3.18

Motocross World Championship R3: Španělsko

ne | 25.3.18

Jeremy Martin byl v Indianapolisu penalizován o sedm bodů!

ne | 25.3.18

R12 AMA SX 2018: Musquin znovu a špici v Indianapolisu!
Ve třídě 250SX vyhrál Jeremy Martin!

pa | 23.3.18

Pozvánka na motokrosové soustředění ve Vilánci u Jihlavy!

pa | 23.3.18

Do kalendáře světového šampionátu přibyla Grand Prix Bulharska!

ct | 22.3.18

MXGP Španělska Preview

st | 21.3.18

Startovní listiny tříd MXGP a MX2 pro Grand Prix Španělska!

st | 21.3.18

Martin Davalos rovněž promešká závod v Indy!

st | 21.3.18

Alex Martin se kvůli zraněnému zápěstí nepodívá do Indianapolisu!

st | 21.3.18

R.I.P. Jirka Juroška .... :(

ut | 20.3.18

Macík rozehřál Sosnovou, Brabec zaparkoval v nemocnici, besídka bude!

ut | 20.3.18

Václav Kovář – tisková zpráva EMX300 Valkenswaard

po | 19.3.18

Tommy Searle má zlomenou kličku!

po | 19.3.18

Motocross World Championship R2: Evropa - Holandsko

ne | 18.3.18

R11 AMA SX 2018: St. Louis si podmanil Tomac!
Ve třídě 250SX East se znovu dařilo Osbornovi!

st | 14.3.18

Tim Gajser nebude chybět ve Valkenswaardu!

st | 14.3.18

Ohlédnutí za vyhlášením sezóny 2017

ut | 13.3.18

Macík a Brabec začali přípravy na Dakar 2019. Zapojí fanoušky

ut | 13.3.18

Startovní listiny tříd MXGP a MX2 ve Valkenswaardu!

ut | 13.3.18

Brian Hsu bude chybět na roštu ve Valkenswaardu!

po | 12.3.18

Herlings a Olsen vyhráli první kolo holandského mistráku!

ne | 11.3.18

R10 AMA SX 2018: V Daytoně překvapivě zvítězil Brayton!
Ve třídě 250SX East byl nejrychlejší Smith!

ne | 11.3.18

Jimmy Decotis se taky nevyhnul tvrdému pádu v Daytoně!

ne | 11.3.18

RJ Hampsire se vážně zranil v Daytoně!

so | 10.3.18

Cedric Soubeyras míří do týmu LVN100/Nut Up/Perry Concept/Suzuki!

pa | 9.3.18

Colt Nichols se zranil během tréninku!

pa | 9.3.18

Entry listy holandského mistráku!

ct | 8.3.18

Cameron McAdoo si léčí boxerskou frakturu pravé ruky!

st | 7.3.18

Craig zůstane s týmem Honda HRC do konce supercrossové sezóny!

ut | 6.3.18

Komentáře jezdců po Grand Prix Argentiny!

po | 5.3.18

Jak je na tom Dylan Ferrandis po pádu v Atlantě?

po | 5.3.18

Motocross World Championship R1: Argentina

po | 5.3.18

Blake Bagget podstoupí vyšetření poraněného zápěstí!
UPDATE!

po | 5.3.18

Justin Hill se poranil při svém výstupu v Atlantě!
UPDATE TISKOVÁ ZPRÁVA!

ne | 4.3.18

R9 AMA SX 2018: Jason Anderson si podmanil Atlantu!
Ve třídě 250SX East znovu dominoval Forkner!

pa | 2.3.18

MXGP Argentiny Preview

ct | 1.3.18

Christian Craig zaskočí u týmu Honda HRC!

ct | 1.3.18

Vyhlášení METEOR CUPU 2017!
Tuto sobotu!!!

st | 28.2.18

Beseda s účastníky Dakaru v Brně!

ut | 27.2.18

Novinky ohledně zdravotního stavu Colea Seelyho!

po | 26.2.18

Ken Roczen je do motokrosového seriálu mimo hru!

po | 26.2.18

Chad Reed překonal rekord v počtu supercrossových startů

po | 26.2.18

Motoskijöring Dobřany

ne | 25.2.18

R8 AMA SX 2018:V Tampě se znovu blýskl Tomac!
Ve třídě 250SX East se tentokrát radoval Forkner!

ne | 25.2.18

Cole Seely se těžce zranil v Tampě!

so | 24.2.18

Arnaud Tonus je po úspěšné operaci ramene!

so | 24.2.18

Tony Cairoli prodloužil smlouvu s KTM!

pa | 23.2.18

Yamaha oznámila ukončení sponzorské smlouvy se společností KNICH

pa | 23.2.18

Alex Ray se zranil při tréninku!

pa | 23.2.18

Tyler Bowers zastoupí zraněného Granta!

ct | 22.2.18

Motoskijöring v Dobřech bude!!!

st | 21.2.18

Špatné zprávy pro Jordiho Tixiera!

st | 21.2.18

Kdo se neukáže v Argentině?

st | 21.2.18

Justin Hill odjede vybraná kola supercrossu ve třídě 450!

ut | 20.2.18

Výsledky a video z předsezónního závodu v Lacapelle!

po | 19.2.18

Výsledky a video z třetího kola Mezinárodního mistrovství Itálie!

po | 19.2.18

Arnaud Tonus si ve Francii poranil rameno!

po | 19.2.18

Reed vyrovnal Laroccův rekord v největším počtu supercrossových startů!

po | 19.2.18

Gajser si nakonec odvezl z Itálie frakturu čelisti!

ne | 18.2.18

R7 AMA SX 2018:V Arlingtonu se vrátil na výsluní Tomac!
V úvodním závodě třídy 250SX East hrál prim Osborne!

JEN TAK – MOTOKTOS NÁRODŮ – VETERAN CLASSIC




Ve Zděchově na Přeboru Moravy jsem zjistil, že se pojedou opět v ČR závody družstev v motokrosu ve třídě Classic. Taky bylo avizováno, že pojedou i naši bývalí dobří závodníci jako především Jirka Stodůlka, Zdeněk Velký, ale i Franta Majer a jiní. Byl jsem na těchto závodech v roce 2010 v Přerově a velmi se mi závody líbily. Proto nebylo co řešit a místo závodu v Petrovicích jsem vyrazil do Ledče nad Sázavou.

Přijel jsem již kolem 8 hodin ráno a když jsem měl stažené okénko v autě, tak při průjezdu nad depem jsem doslova nasál vůni benzínu. Všichni se již připravovali na úvodní tréninky a tak jsem se šel podívat přímo na trať. Nikdy jsem v Ledči nebyl a musím říci, že trať i okolí bylo parádně připravené. Povrch trati po čtvrtečních deštích byl doslova ideální. Z programu jsem zjistil, že v této disciplíně se jedou 4 kategorie. +35, +50, +60 a +66. Samozřejmě jde o věk jezdců a ne motocyklů. Myslím, že nejen mě na první pohled zaujala třída +60. Zde byli za ČR Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček, Karel Kozák a František Majer. „Paradoxní sestava“ byla uvedena ve třídě +35. Tady byl uveden i Zdeněk Velký společně s Petrem Dokoupilem, Karlem Mitvalským a Eduardem Fiňkem. Přitom Zdeněk by mohl jet minimálně o kategorii výše. V kategorii +50 se objevili bratři Miroslav a Milan Kotrlové s Miroslavem Nejedlým a Janem Hrdinou. V nejstarší kategorii +66 bylo družstvo poskládáno z pro mě velmi nezvyklých jmen: Vladimír Tulka, Jan Wouter Verzjil a Jindřich Gref. Tyto doplňoval mně velmi dobře známý Antonín Křápek. Jak jsem zjistil, byli to jezdci, kteří nežijí v ČR, ale v USA, Norsku.a snad v Holandsku.



Již z prvních tréninků bylo zřejmé, že „kluci“ nepřijeli „na houby“, ale s odhodláním odevzdat na trati úplně vše, aby neudělali ostudu sobě a nezklamali kolegy z družstva. Fanoušků kolem trati přibývalo a atmosféra byla jak má být. Již v trénincích se začaly objevovat tu menší tu větší závady na motocyklech. Tyto se pak ještě stupňovaly při závodech samotných. Po trénincích jsme zašli do depa, abychom viděli hezké stroje, známé tváře i zajímavosti. Co určitě zaujalo úplně všechny, byl motocykl na dřevěných kolech. Ba co víc, měl i spoustu dalších nezbytných doplňků jako jsou kravské rohy, prodřené boty, ohebný „čagan“ atd. Jezdec se často skrýval pod maskou starce, takže by si každý řekl, že to bude nějaké potrhlé mladé ucho, ale... Majitelem a jezdcem v jedné osobě byl maličký Francouz, který byl i aktivním účastníkem závodů v nejstarší kategorii. O tom, kdo byl hvězda prvního formátu nebylo pochyb na první pohled. Jirka Stodůlka. Mnoho mladých i starších nejenom diváků, ale i jezdců, si u něj bylo pro podpis buď na plakát nebo přímo do knížek, kde se o této legendě dočetli. Italové při příchodu do depa ihned prosili, ať jim někdo ukáže, kde je. Nelze nezmínit ještě jednu osobu. Mirek Hanáček. Bez něj by se zřejmě tyto závody v ČR ani nekonaly. Kolem závodů samotných pobíhala celá jeho famílie. Protože pro závod družstev platí předpis, že musí jet i 4taktní motorka, tak protože se nikdo nehlásil (motorek ESO příp. JAWA není), vyrobil Mirek pro tyto potřeby motorku „Made in HANACEK“... Laik se diví, odborník žasne a Ti, kdo známe Mirka musí jen konstatovat, že „lepší už to nebude“. Když jsem motorku poprvé viděl v akci na trati, tak jsem ji přejmenoval na JAWA TDI... Černý dým z výfuku byl naprosto odlišný od všech ostatních. Zvuk motoru taky nebyl nijak zdravý a razantní nebo snad uchu lahodící. Při podrobném zkoumání v depu jsme zjistili, že už jen nastartovat je obřad, loterie a nadlidský výkon. Startovací páka, aby to vše vydržela byla řádně vyztužena roxorem. Aby mohla jít páka dolů, bylo nezbytné přidrátovat stupačku do horní pozice a ještě zatlačit originální páku zadní brzdy dolů a pod blok motoru... Čeho jsme si všimli nejen my s bráchou, ale i někteří ostatní byl fakt, že z motorky se během závodu divně kouřilo. Rozuzlení přišlo až v závodě.



Po slavnostním ceremoniálu, kdy naši nastoupili v krásných světle modrých dresech s vlajkonošem Petrem Dokoupilem a vyslechli jsme si zkrácené hymny všech států, které se zúčastnily se rozjely rozjížďky. Nejdříve se na start postavili nejstarší jezdci +66. Start se obešel bez komplikací a naši Křápek a Gref byli kolem 10 pozice. Jeli hezky, zejména Tonda předjížděl a dral se dopředu. Když už byl zřejmě 4, tak si motorku zašlápl a než ji roztlačil, tak ztratil několik pozic. Nakonec dojel těsně za Grefem někde kolem 8 místa.

První start třídy +60 ukázal dokonalý přehled Jirky Stodůlky v tlačenici. Jel úplně zprava a najížděl přímo na kolík první pravé zatáčky. Zdálo se, že nebude úspěšný, ale za druhou zatáčkou už jel druhý, aby záhy převzal k radosti diváků i skvělého slovenského komentátora vedení. Za ním hořela bitva o druhé místo mezi němcem Mielenzem a holanďanem Bertem van Venrooyem. Jirka mezitím kousek poodjel a zdálo se, že mu vítězství neunikne. Němec asi za dvě kola holanďana udolala a podle toho, jak skákal horní lavici celou bylo zřejmé, že je velmi rychlý. Nakonec dojel Jirku, aby ho překonal a dojel do cíle jako první. Ke smůle tohoto družstva se zastavila motorka Karlu Kozákovi, který po horším startu doslova letěl a byl již na třetím místě kousek za Stodůlkou. Důvodem byla upadlá cívka... Frantovi Majerovi ve stejném kole odešla svíčka na jeho Esu a tak druhý započítaný výsledek bylo 23 místo Mirka Hanáčka, kterému motorka zhasla na startu a než ji nastartoval, tak dojížděl s obrovskou ztrátou poslední...

Více radosti nám poskytla jízda kategorie +50. Hned po startu se v čele objevil Mirek Kotrla následovaný Karlem Nejedlým. Oba jeli skvěle. Nejedlý se po několika kolech dostal do čela kde zůstal až do cíle. Mirek dojel kousek za ním. Výborný výsledek potvrdil Jan Hrdina, který bojoval s velkou skupinkou jezdců, aby dojel někde kolem 7 místa! Skvěle rozjetá partie.



Jako poslední se na start postavili nejmladší jezdci +35. Už v tréninku bylo vidět, že Karel Mitvalský jede s obrovskou chutí a nasazením. Petr Dokoupil byl handicapován svou slabší ČZ 250, takže od startu odjížděl kolem 10 místa. Výborně odstartoval i Zdeněk Velký, který vůbec nedal pocítit svůj věkový odstup. Karel Mitvalský už do prvního stoupání převzal první místo a to si suverénně udržel až do cíle. Petr se trpělivě prokousával dopředu a odměnou mu bylo 3 místo v cíli! Výborný výsledek družstva podtrhl Zdeněk Velký, který vybojoval tuším 5 místo.

O přestávce jsme byli opět nakouknout do depa, kde se řešily různé menší či větší opravy. Svíčku pro Eso Franty Majera shánělo půl depa, aby nakonec něco vybrali. Karel Kozák jen smutně konstatoval, že se mu smůla lepí na paty. Mirek Hanáček doléval od oka olej do předního tlumiče a jinde panovala naprostá pohoda. Diváci i doprovody mohly využít mnoha stánků s občerstvením a mohli jsme sledovat i ostatní, kdysi úspěšné jezdce naší motokrosové historie. Jaroslav Falta, Mirek Halm, Antonín Baborovský, ale i Stanislav Dyk, Jirka Kavan a mnoho dalších. Všichni si užívali tu nádhernou atmosféru.



Druhá série rozjížděk začala podle plánu v 15,15h jízdou +66. Tentokrát Tonda Křápek odstartoval úplně vepředu a až do cíle si udržel 3 pozici. Chvílemi byl v průběhu své jízdy tak rozjívený, že kynul divákům, jakoby ani nejel závod.

2. rozjížďka +60 jen dokonala zmar tohoto družstva. Po startu šel do čela Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček sice odstartoval, ale společně s Frantou Majerem skončili v kolizi hned v první zatáčce. Mirek svého mastodonta sice opět rozjel, ale jako poslední. Franta Eso roztlačil, ale neobjel ani kolo a vypovědělo službu úplně. Karel Kozák odjel po startu slušně. Ke smutku nás všech přijel asi ve druhém kole Stodůlka velmi po kraji s brýlemi na řidítkách. Důvodem byla zlomená stupačka. Kluci Hanáčkovi sice doběhli do depa pro druhou, kterou mu i namontovali, Jirka vyrazil byť s velkou ztrátou na trať, aby se už neobjevil. Upadl a už v závodě nepokračoval. Myslím si, že příčinou pádu mohl být fakt, že mu namontovali opačnou stupačku... Mirek statečně pokračoval v boji se soupeři, předjížděl je a byl už asi 12, když najednou spadl. Postavil motorku a s úplně vykřivenými řidítky pokračoval. Po dojezdu kola jsem jen viděl gesto Petra Hanáčka, že rovnat nic nebude. Mirek se přesto vydal na trať a objel snad ještě tři kola. Přitom jeho motorka měla přední kolo úplně vychýlené, takže Mirek, aby jel rovně, musel ostře zatáčet doprava. Až v depu bylo jasné co se stalo. Praskla mu nosná trubka pravého předního tlumiče! Proto se mu po celou dobu kouřilo od motoru, protože byla prasklá a olej mi trvale postřikoval motor i vše ostatní. Byl zázrak, že se mu trubka nezlomila úplně a nepřivodil si zranění. Poslední ze čtveřice bojovníků byl Karel Kozák. Jel hezky, ale bylo vidět, že na vedoucího Němce Mielenze nemá. Až v depu jsem se dověděl, že jel celou rozjížďku jen na 2 dvojku....

Velkou radost všem českým příznivcům udělaly dvě závěrečné rozjížďky. Třída +50 byla rozjeta skvěle a především duo Nejdlý a Mirek Kotrla neponechlo nic náhodě a ujala se vedení od startu do cíle. Nejedlý vyhrál a Mirek dojel druhý. Výborně je doplnil Jan Hrdina, který dojel opět kolem 6-7 místa. Toto družstvo suverénně zvítězilo. Stínem rozjížďky byl pád švédského jezdce Tommyho Karlssona na předposledním skoku. Dlouho ho zdravotníci dávali dohromady, než ho naložili do sanitky. Snad to nebude vážné a přeji mu brzké uzdravení.

Třída +35 začala s mírným zpožděním, kvůli sanitky, ale poté se již rozhořely urputné boje. Po startu šel nekompromisně do čela Karel Mitvalský a vedení již do cíle nepustil. Skvěle odstartoval i Zdeněk Velký a své pořadí ztratil až v úplném závěru na úkor Petra Dokoupila, který dojel 4 a Zdeněk 5. Toto družstvo rovněž suverénně ovládlo svoji kategorii a stalo se mistry Evropy.



Co říci na závěr? Závody se opravdu vydařily a přinesly milovníkům tohoto sportu vše, co k tomu patří. Veteráni bojovali s mladým srdcem a i když někteří nemohli ani nasednout na motorku, tak po otočení rukojetí plynu byla veškerá bolest zapomenuta a jeli úžasně. Snad nejvýstižnější byla radost Karla Mitvalského, který nemohl ani dojít ke stupni vítězů. Přivodil si výron v kotníku, ale na jeho výkonu to vůbec nebylo znát. Do mikrofonu hlasatele pak na otázku, jak se mu závody líbily odpověděl: „v životě mi nikdy nefandilo tolik diváků jako tady. Moc Vám všem děkuji!“

Pořadatelé se svého úkolu zhostili profesionálně, za což jim pěli chválu i jezdci na stupních vítězů. Prý jsou velmi rádi, že vážili takovou dálku, protože závody byly krásné, trať nachystaná, diváci atd. Jen někteří naříkali, že předjet české jezdce zde bylo těžké nebo nemožné... Kéž by tomu tak někdy bylo zase i v jiných mladších kategoriích.


-Zbyněk "bracha" Sedlář-

14574

Zobrazit / přidat komentáře (0)
 
>>>  spustit slideshow (3s)
Dnes je: 24. 4. 2018
Bannery:




Anketa:

TOPlist

Redakce:

Michaela Hrabcová
Kontakt:
tel.: +420 737 365 709
michaela@gtmotocross.cz


Provozovatel:

Ivana Drlíková | GTSTORE.cz
Hotel Hukvaldy 24
73946 | okr. Frýdek-Místek
Czech Republic
IČ: 05966281
Kontakt:
Aleš Drlík
tel.: +420 777 699 907
info@gtmotocross.cz


Ceník inzerce:

KLIKNĚTE ZDE

Nápověda:

KLIKNĚTE ZDE

Partneři:













Bannery: