home  |  mx bazar  |  fotoreporty  |  archiv METEORIT CUP
aktuality  |   z domova  |   ze světa  |  

st | 15.8.18

Chad Reed testoval pro JGR Suzuki!

st | 15.8.18

Jason Anderson se do toho obuje v Budds Creek!

ut | 14.8.18

Arnaud Tonus obnovil kontrakt s týmem Wilvo Yamaha!

ut | 14.8.18

Seewer se přesune do týmu Monster Energy Yamaha Factory MXGP!

po | 13.8.18

Tisková zpráva: Report Stříbro 2018: Tady se děly věci!

po | 13.8.18

Honza Brabec vybojoval třetí místo v blátivé HunGarian Baja!

po | 13.8.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R10: Unadilla

ne | 12.8.18

Američané odtajnili svůj tým na MXoN!

ne | 12.8.18

Holandsko má sestavený tým na MXoN!

pa | 10.8.18

Rekapitulace reportů ze seriálu MMSR MX OPEN před závodem v Mníšku!

pa | 10.8.18

Julien Lieber podepsal smlouvu na rok 2019!

ct | 9.8.18

Ken Roczen nebude chybět na MXoN!

ct | 9.8.18

Motocross World Championship R15: Belgie

ct | 9.8.18

Francie pojede na MXoN bez Musquina!

st | 8.8.18

Justin Bogle podstoupil operaci ruky!

ut | 7.8.18

Kailub Russell odjede zbývající kola šampionátu Lucas Oil za Red Bull KTM!

ut | 7.8.18

JEĎTE NA MOTOKROS NÁRODŮ SPOLEČNĚ S ČESKÝM TÝMEM

ut | 7.8.18

TZ: Pátý závod Kůta MMČR motokrosu ve Stříbře

ut | 7.8.18

Belgie zveřejnila svůj tým na MXoN!

ut | 7.8.18

Termíny zbývajících kol MMČR motokrosu družstev, seniorů a juniorů

st | 1.8.18

ČAM pořádá ve spolupráci s FTVS trenérské kurzy!

po | 30.7.18

MXOPEN 2018: Najrýchlejší pretekár odíde z Mníška na novom aute!!!

po | 30.7.18

Jason Anderson se dneska vrátil na motorku!

ne | 29.7.18

Austin Forkner měl ve Washougalu drsný pád!

ne | 29.7.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R9: Washougal

ct | 26.7.18

Kanada má kompletní tým na MXoN!

ut | 24.7.18

Report z MS v motokrosu, Loket, 21.–22.7.2018

ut | 24.7.18

Pozvánka na GreenRacing AngelWheelsCup ve Vílanci!
+přidána třída SUPERHOBBY a video pro nedočkavce!

ut | 24.7.18

Motocross World Championship R14: Česká republika

po | 23.7.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R8: Spring Creek

po | 23.7.18

POZVÁNKA NA MEMORIÁL TŘÍ ŠTAUDŮ

pa | 20.7.18

Tisková informace k Mistrovství světa v motokrosu, Loket, 21.-22.7. 2018

ct | 19.7.18

MXGP České republiky Preview

st | 18.7.18

Brian Bogers se konečně zbavil sádry!

ut | 17.7.18

Herlings a Geerts jsou holandskými šampióny!

pa | 13.7.18

Pozvánka na GreenRacing AngelWheelsCup ve Vílanci!
+přidána třída SUPERHOBBY!

ct | 12.7.18

Entry listy ke Grand Prix České republiky!

ut | 10.7.18

Provizorní kalendář světového šampionátu 2019 byl aktualizován!

ut | 10.7.18

Komentáře jezdců po MXGP Asie!

po | 9.7.18

Jak by mohly vypadat týmy na letošním MXoN?!

po | 9.7.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R7: Red Bud

po | 9.7.18

Tisková zpráva: Report Petrovice 2018: Hymna čtyřikrát jinak

po | 9.7.18

Motocross World Championship R13: Asie

so | 7.7.18

Motocross World Championship R12: Indonésie
+výsledky kvalifikace z Grand Prix Asie

so | 7.7.18

O´Neal HTgroup Meteorit Cup v Pacově je za námi!

so | 7.7.18

Čtvrtý závod Kůta MMČR motokrosu v Petrovicích u Karviné

po | 2.7.18

Pozvánka na volný závod do Kelče

po | 2.7.18

Report Dalečín 2018: Některé výsledky se nezmění

po | 2.7.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R6: Southwick

ct | 28.6.18

Kyle Chisholm předčasně zabalil šampionát Lucas Oil kvůli zranění!

st | 27.6.18

Třetí závod Kůta MMČR motokrosu se jede v Dalečíně!

st | 27.6.18

Pozvánka na soustředění PROFIDRIVING

ut | 26.6.18

Justin Bogle míří do Southwicku!

ut | 26.6.18

Cooper Webb se vrátí do akce v Southwicku!

ut | 26.6.18

Justin Hill odjede zbytek šampionátu Lucas Oil ve třídě 450!

po | 25.6.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R5: Muddy Creek

po | 25.6.18

Jeremy Martin se zranil v Muddy Creek!

pa | 22.6.18

Nováček týmu Monster Energy Kawasaki nebude startovat v Tennessee!

st | 20.6.18

Tomac by se rád zúčastnil MXoN!

ut | 19.6.18

Enzo Lopes si v High Pointu zlomil klíční kost!

ut | 19.6.18

Motocross World Championship R11: Lombardie

ne | 17.6.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R4: High Point

st | 13.6.18

Jeffrey Herlings se zranil při tréninku!

ut | 12.6.18

Report z víkendového ORION – TAURUS TRANS Motokrosu!

ut | 12.6.18

Komentáře jezdců po MXGP Francie

po | 11.6.18

Motocross World Championship R10: Francie

po | 11.6.18

Thomas Covington se po sezóně vrací do USA!

pa | 8.6.18

Další kolo Meteorit Cupu již tuto sobotu v Dalečíně!

ct | 7.6.18

MOTOKROSOVÁ ELITA MÍŘÍ O VÍKENDU DO HORNÍHO ÚJEZDA!

st | 6.6.18

Phil Nicoletti zaskočí pro změnu u týmu Rockstar Energy Husqvarna!

st | 6.6.18

Zach Osborne předčasně zabalil sezónu kvůli zranění!

ut | 5.6.18

Jed Beaton se těžce zranil v Matterley Basin!

ut | 5.6.18

Jak je na tom Kyle Chisholm po pádu v Thunder Valley?

ut | 5.6.18

Dylan Ferrandis by se rád vrátil do akce v High Pointu!

po | 4.6.18

Další podium pro Václava Kováře na mistrovství Evropy EMX 300!

po | 4.6.18

Motocross World Championship R9: Velká Británie

po | 4.6.18

Martin Žerava je znovu nejlepším veteránem světa!

ne | 3.6.18

Jason Anderson léčí frakturu nohy!

ne | 3.6.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R3: Thunder Valley

pa | 1.6.18

Cunningham se po pádu v Glen Helen nepodívá do Thunder Valley!

pa | 1.6.18

MXGP Velké Británie Preview

pa | 1.6.18

Martin Castelo zaskočí u týmu Cycletrader/Rock River Yamaha!

ct | 31.5.18

Pozvánka na sobotní Meteorit Cup v Benátkách u Litomyšle!

ut | 29.5.18

Dakar 2019: Macík s Brabcem už testují v poušti

po | 28.5.18

Justin Barcia potvrdil svou účast na AUS-X OPEN!

po | 28.5.18

Christian Craig je mimo hru po zbytek sezóny!

po | 28.5.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R2: Glen Helen

st | 23.5.18

Austin Forkner si poranil žebra v Hangtownu!

st | 23.5.18

Lucas Oil Pro Motocross Championship R1: Hangtown

st | 23.5.18

Report ze čtvrtého kola Meteorit Cupu v Dolních Heřmanicích

st | 23.5.18

Komentáře jezdců po MXGP Německa!

po | 21.5.18

Motocross World Championship R8: Německo

po | 21.5.18

Dakar 2019: Macík s Brabcem se těší na písek!

pa | 18.5.18

Entry listy úvodního závodu série Lucas Oil v Hangtownu!

pa | 18.5.18

MXGP Německa Preview

ct | 17.5.18

Komentáře jezdců po MXGP Lotyšska!

ct | 17.5.18

Anthony Rodriguez se vrací do světového šampionátu!

ct | 17.5.18

Josh Grant promešká úvodní kola seriálu Lucas Oil!

ct | 17.5.18

KTM ukončila smlouvu s Brocem Ticklem!

ut | 15.5.18

Motocross World Championship R7: Lotyšsko




JEN TAK – MOTOKTOS NÁRODŮ – VETERAN CLASSIC




Ve Zděchově na Přeboru Moravy jsem zjistil, že se pojedou opět v ČR závody družstev v motokrosu ve třídě Classic. Taky bylo avizováno, že pojedou i naši bývalí dobří závodníci jako především Jirka Stodůlka, Zdeněk Velký, ale i Franta Majer a jiní. Byl jsem na těchto závodech v roce 2010 v Přerově a velmi se mi závody líbily. Proto nebylo co řešit a místo závodu v Petrovicích jsem vyrazil do Ledče nad Sázavou.

Přijel jsem již kolem 8 hodin ráno a když jsem měl stažené okénko v autě, tak při průjezdu nad depem jsem doslova nasál vůni benzínu. Všichni se již připravovali na úvodní tréninky a tak jsem se šel podívat přímo na trať. Nikdy jsem v Ledči nebyl a musím říci, že trať i okolí bylo parádně připravené. Povrch trati po čtvrtečních deštích byl doslova ideální. Z programu jsem zjistil, že v této disciplíně se jedou 4 kategorie. +35, +50, +60 a +66. Samozřejmě jde o věk jezdců a ne motocyklů. Myslím, že nejen mě na první pohled zaujala třída +60. Zde byli za ČR Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček, Karel Kozák a František Majer. „Paradoxní sestava“ byla uvedena ve třídě +35. Tady byl uveden i Zdeněk Velký společně s Petrem Dokoupilem, Karlem Mitvalským a Eduardem Fiňkem. Přitom Zdeněk by mohl jet minimálně o kategorii výše. V kategorii +50 se objevili bratři Miroslav a Milan Kotrlové s Miroslavem Nejedlým a Janem Hrdinou. V nejstarší kategorii +66 bylo družstvo poskládáno z pro mě velmi nezvyklých jmen: Vladimír Tulka, Jan Wouter Verzjil a Jindřich Gref. Tyto doplňoval mně velmi dobře známý Antonín Křápek. Jak jsem zjistil, byli to jezdci, kteří nežijí v ČR, ale v USA, Norsku.a snad v Holandsku.



Již z prvních tréninků bylo zřejmé, že „kluci“ nepřijeli „na houby“, ale s odhodláním odevzdat na trati úplně vše, aby neudělali ostudu sobě a nezklamali kolegy z družstva. Fanoušků kolem trati přibývalo a atmosféra byla jak má být. Již v trénincích se začaly objevovat tu menší tu větší závady na motocyklech. Tyto se pak ještě stupňovaly při závodech samotných. Po trénincích jsme zašli do depa, abychom viděli hezké stroje, známé tváře i zajímavosti. Co určitě zaujalo úplně všechny, byl motocykl na dřevěných kolech. Ba co víc, měl i spoustu dalších nezbytných doplňků jako jsou kravské rohy, prodřené boty, ohebný „čagan“ atd. Jezdec se často skrýval pod maskou starce, takže by si každý řekl, že to bude nějaké potrhlé mladé ucho, ale... Majitelem a jezdcem v jedné osobě byl maličký Francouz, který byl i aktivním účastníkem závodů v nejstarší kategorii. O tom, kdo byl hvězda prvního formátu nebylo pochyb na první pohled. Jirka Stodůlka. Mnoho mladých i starších nejenom diváků, ale i jezdců, si u něj bylo pro podpis buď na plakát nebo přímo do knížek, kde se o této legendě dočetli. Italové při příchodu do depa ihned prosili, ať jim někdo ukáže, kde je. Nelze nezmínit ještě jednu osobu. Mirek Hanáček. Bez něj by se zřejmě tyto závody v ČR ani nekonaly. Kolem závodů samotných pobíhala celá jeho famílie. Protože pro závod družstev platí předpis, že musí jet i 4taktní motorka, tak protože se nikdo nehlásil (motorek ESO příp. JAWA není), vyrobil Mirek pro tyto potřeby motorku „Made in HANACEK“... Laik se diví, odborník žasne a Ti, kdo známe Mirka musí jen konstatovat, že „lepší už to nebude“. Když jsem motorku poprvé viděl v akci na trati, tak jsem ji přejmenoval na JAWA TDI... Černý dým z výfuku byl naprosto odlišný od všech ostatních. Zvuk motoru taky nebyl nijak zdravý a razantní nebo snad uchu lahodící. Při podrobném zkoumání v depu jsme zjistili, že už jen nastartovat je obřad, loterie a nadlidský výkon. Startovací páka, aby to vše vydržela byla řádně vyztužena roxorem. Aby mohla jít páka dolů, bylo nezbytné přidrátovat stupačku do horní pozice a ještě zatlačit originální páku zadní brzdy dolů a pod blok motoru... Čeho jsme si všimli nejen my s bráchou, ale i někteří ostatní byl fakt, že z motorky se během závodu divně kouřilo. Rozuzlení přišlo až v závodě.



Po slavnostním ceremoniálu, kdy naši nastoupili v krásných světle modrých dresech s vlajkonošem Petrem Dokoupilem a vyslechli jsme si zkrácené hymny všech států, které se zúčastnily se rozjely rozjížďky. Nejdříve se na start postavili nejstarší jezdci +66. Start se obešel bez komplikací a naši Křápek a Gref byli kolem 10 pozice. Jeli hezky, zejména Tonda předjížděl a dral se dopředu. Když už byl zřejmě 4, tak si motorku zašlápl a než ji roztlačil, tak ztratil několik pozic. Nakonec dojel těsně za Grefem někde kolem 8 místa.

První start třídy +60 ukázal dokonalý přehled Jirky Stodůlky v tlačenici. Jel úplně zprava a najížděl přímo na kolík první pravé zatáčky. Zdálo se, že nebude úspěšný, ale za druhou zatáčkou už jel druhý, aby záhy převzal k radosti diváků i skvělého slovenského komentátora vedení. Za ním hořela bitva o druhé místo mezi němcem Mielenzem a holanďanem Bertem van Venrooyem. Jirka mezitím kousek poodjel a zdálo se, že mu vítězství neunikne. Němec asi za dvě kola holanďana udolala a podle toho, jak skákal horní lavici celou bylo zřejmé, že je velmi rychlý. Nakonec dojel Jirku, aby ho překonal a dojel do cíle jako první. Ke smůle tohoto družstva se zastavila motorka Karlu Kozákovi, který po horším startu doslova letěl a byl již na třetím místě kousek za Stodůlkou. Důvodem byla upadlá cívka... Frantovi Majerovi ve stejném kole odešla svíčka na jeho Esu a tak druhý započítaný výsledek bylo 23 místo Mirka Hanáčka, kterému motorka zhasla na startu a než ji nastartoval, tak dojížděl s obrovskou ztrátou poslední...

Více radosti nám poskytla jízda kategorie +50. Hned po startu se v čele objevil Mirek Kotrla následovaný Karlem Nejedlým. Oba jeli skvěle. Nejedlý se po několika kolech dostal do čela kde zůstal až do cíle. Mirek dojel kousek za ním. Výborný výsledek potvrdil Jan Hrdina, který bojoval s velkou skupinkou jezdců, aby dojel někde kolem 7 místa! Skvěle rozjetá partie.



Jako poslední se na start postavili nejmladší jezdci +35. Už v tréninku bylo vidět, že Karel Mitvalský jede s obrovskou chutí a nasazením. Petr Dokoupil byl handicapován svou slabší ČZ 250, takže od startu odjížděl kolem 10 místa. Výborně odstartoval i Zdeněk Velký, který vůbec nedal pocítit svůj věkový odstup. Karel Mitvalský už do prvního stoupání převzal první místo a to si suverénně udržel až do cíle. Petr se trpělivě prokousával dopředu a odměnou mu bylo 3 místo v cíli! Výborný výsledek družstva podtrhl Zdeněk Velký, který vybojoval tuším 5 místo.

O přestávce jsme byli opět nakouknout do depa, kde se řešily různé menší či větší opravy. Svíčku pro Eso Franty Majera shánělo půl depa, aby nakonec něco vybrali. Karel Kozák jen smutně konstatoval, že se mu smůla lepí na paty. Mirek Hanáček doléval od oka olej do předního tlumiče a jinde panovala naprostá pohoda. Diváci i doprovody mohly využít mnoha stánků s občerstvením a mohli jsme sledovat i ostatní, kdysi úspěšné jezdce naší motokrosové historie. Jaroslav Falta, Mirek Halm, Antonín Baborovský, ale i Stanislav Dyk, Jirka Kavan a mnoho dalších. Všichni si užívali tu nádhernou atmosféru.



Druhá série rozjížděk začala podle plánu v 15,15h jízdou +66. Tentokrát Tonda Křápek odstartoval úplně vepředu a až do cíle si udržel 3 pozici. Chvílemi byl v průběhu své jízdy tak rozjívený, že kynul divákům, jakoby ani nejel závod.

2. rozjížďka +60 jen dokonala zmar tohoto družstva. Po startu šel do čela Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček sice odstartoval, ale společně s Frantou Majerem skončili v kolizi hned v první zatáčce. Mirek svého mastodonta sice opět rozjel, ale jako poslední. Franta Eso roztlačil, ale neobjel ani kolo a vypovědělo službu úplně. Karel Kozák odjel po startu slušně. Ke smutku nás všech přijel asi ve druhém kole Stodůlka velmi po kraji s brýlemi na řidítkách. Důvodem byla zlomená stupačka. Kluci Hanáčkovi sice doběhli do depa pro druhou, kterou mu i namontovali, Jirka vyrazil byť s velkou ztrátou na trať, aby se už neobjevil. Upadl a už v závodě nepokračoval. Myslím si, že příčinou pádu mohl být fakt, že mu namontovali opačnou stupačku... Mirek statečně pokračoval v boji se soupeři, předjížděl je a byl už asi 12, když najednou spadl. Postavil motorku a s úplně vykřivenými řidítky pokračoval. Po dojezdu kola jsem jen viděl gesto Petra Hanáčka, že rovnat nic nebude. Mirek se přesto vydal na trať a objel snad ještě tři kola. Přitom jeho motorka měla přední kolo úplně vychýlené, takže Mirek, aby jel rovně, musel ostře zatáčet doprava. Až v depu bylo jasné co se stalo. Praskla mu nosná trubka pravého předního tlumiče! Proto se mu po celou dobu kouřilo od motoru, protože byla prasklá a olej mi trvale postřikoval motor i vše ostatní. Byl zázrak, že se mu trubka nezlomila úplně a nepřivodil si zranění. Poslední ze čtveřice bojovníků byl Karel Kozák. Jel hezky, ale bylo vidět, že na vedoucího Němce Mielenze nemá. Až v depu jsem se dověděl, že jel celou rozjížďku jen na 2 dvojku....

Velkou radost všem českým příznivcům udělaly dvě závěrečné rozjížďky. Třída +50 byla rozjeta skvěle a především duo Nejdlý a Mirek Kotrla neponechlo nic náhodě a ujala se vedení od startu do cíle. Nejedlý vyhrál a Mirek dojel druhý. Výborně je doplnil Jan Hrdina, který dojel opět kolem 6-7 místa. Toto družstvo suverénně zvítězilo. Stínem rozjížďky byl pád švédského jezdce Tommyho Karlssona na předposledním skoku. Dlouho ho zdravotníci dávali dohromady, než ho naložili do sanitky. Snad to nebude vážné a přeji mu brzké uzdravení.

Třída +35 začala s mírným zpožděním, kvůli sanitky, ale poté se již rozhořely urputné boje. Po startu šel nekompromisně do čela Karel Mitvalský a vedení již do cíle nepustil. Skvěle odstartoval i Zdeněk Velký a své pořadí ztratil až v úplném závěru na úkor Petra Dokoupila, který dojel 4 a Zdeněk 5. Toto družstvo rovněž suverénně ovládlo svoji kategorii a stalo se mistry Evropy.



Co říci na závěr? Závody se opravdu vydařily a přinesly milovníkům tohoto sportu vše, co k tomu patří. Veteráni bojovali s mladým srdcem a i když někteří nemohli ani nasednout na motorku, tak po otočení rukojetí plynu byla veškerá bolest zapomenuta a jeli úžasně. Snad nejvýstižnější byla radost Karla Mitvalského, který nemohl ani dojít ke stupni vítězů. Přivodil si výron v kotníku, ale na jeho výkonu to vůbec nebylo znát. Do mikrofonu hlasatele pak na otázku, jak se mu závody líbily odpověděl: „v životě mi nikdy nefandilo tolik diváků jako tady. Moc Vám všem děkuji!“

Pořadatelé se svého úkolu zhostili profesionálně, za což jim pěli chválu i jezdci na stupních vítězů. Prý jsou velmi rádi, že vážili takovou dálku, protože závody byly krásné, trať nachystaná, diváci atd. Jen někteří naříkali, že předjet české jezdce zde bylo těžké nebo nemožné... Kéž by tomu tak někdy bylo zase i v jiných mladších kategoriích.


-Zbyněk "bracha" Sedlář-

15468

Zobrazit / přidat komentáře (0)
 
>>>  spustit slideshow (3s)
Dnes je: 16. 8. 2018
Bannery:




Anketa:

TOPlist

Redakce:

Michaela Somerliková
Kontakt:
tel.: +420 737 365 709
michaela@gtmotocross.cz


Provozovatel:

Ivana Drlíková | GTSTORE.cz
Hotel Hukvaldy 24
73946 | okr. Frýdek-Místek
Czech Republic
IČ: 05966281
Kontakt:
Aleš Drlík
tel.: +420 777 699 907
info@gtmotocross.cz


Ceník inzerce:

KLIKNĚTE ZDE

Nápověda:

KLIKNĚTE ZDE

Partneři:













Bannery: