home  |  mx bazar  |  fotoreporty  |  fórum  |  archiv METEORIT CUP
aktuality  |   z domova  |   ze světa  |   kalendář závodů  |   odkazy

st | 18.10.17

Jak si vedou Tomac a Gajser po pádu na MEC?

st | 18.10.17

Tým AutoTrader/Yoshimura/Suzuki podepsal smlouvu s Decotisem!

ut | 17.10.17

José Butrón zůstává v týmu Marchetti!

ut | 17.10.17

Mitchell Oldenburg podepsal smlouvu s týmem Yamalube/Star Racing Yamaha!

po | 16.10.17

Valentin Guillod pojede na KTM!

po | 16.10.17

Marvin Musquin vyhrál milion dolarů!

pa | 13.10.17

Davi Millsaps se zranil během testování!
Nezúčastní se tedy MEC!

ut | 10.10.17

AMA zveřejnila entry listy Monster Energy Cupu!

ut | 10.10.17

Charlier se zúčastní supercrossu v Paříži!

so | 7.10.17

Cole Seely se nezúčastní Monster Energy Cupu!

so | 7.10.17

Villopoto vs. Reed na dvoutaktech při Red Bull Straight Rhythm!

pa | 6.10.17

Pozvánka na Enduro sprint do Karviné
Sobota 21.10.2017

ct | 5.10.17

Thomas Covington si na MXoN přetrhl vaz!

st | 4.10.17

Davi Millsaps pojede na Yamaze!

st | 4.10.17

Motokros národů 2018 bude hostit RedBud!

st | 4.10.17

Justin Hill míří do týmu AutoTrader.com/Yoshimura Suzuki!

ut | 3.10.17

Pozvánka na poslední O’Neal HT Group METEORIT CUP 2017

ut | 3.10.17

Čistíme sklad GTSTORE.cz

ut | 3.10.17

Dean Wilson se zúčastní AUS-X OPEN

ut | 3.10.17

Hunter Lawrence se upsal týmu GEICO Honda!

po | 2.10.17

Motokros národů 2017: Matterley Basin
Francouzi vítězí počtvrté v řadě!

ne | 1.10.17

Martin Davalos se vrací do týmu Monster Energy Pro Circuit Kawasaki!

ne | 1.10.17

Andrew Short míří do světa rally!

ct | 28.9.17

9. Meteorit Cup 2017 – Dalečín

st | 27.9.17

Belgie musela znovu změnit sestavu na MXoN!

po | 25.9.17

Paris Supercross letos v nové U Aréně!

po | 25.9.17

Kalendář supercrossových závodů 2017

po | 25.9.17

Jeremy Martin zůstane u týmu GEICO Honda!

pa | 22.9.17

Cooper Webb se nezúčastní Monster Energy Cupu!

ct | 21.9.17

8. Meteorit Cup 2017 – Dolní Heřmanice + pozvánka do Dalečína

st | 20.9.17

MM ČR motokros: Blátivý závěr sezóny
Tisková zpráva

ut | 19.9.17

Motocross World Championship R19: Pays de Montbeliard

po | 18.9.17

Justin Barcia pojede na Monster Energy Cupu sám za sebe!

po | 18.9.17

Jake Weimer se při tréninku těžce zranil!

po | 18.9.17

Desalleho sezónu nakonec utnula fraktura obratle!

pa | 15.9.17

MXGP Francie Preview

pa | 15.9.17

Report z MMČR Junior v motokrosu, Horní Újezd, 9.9.2017

st | 13.9.17

Pozvánka do Dolních Heřmanic

st | 13.9.17

Clement Desalle se zranil v Assenu!

st | 13.9.17

Motocross World Championship R18: Holandsko

ut | 12.9.17

Ken De Dycker končí svou závodní kariéru!

ut | 12.9.17

Justin Bogle a Weston Peick podepsali smlouvu s JGRMX/Suzuki

ut | 12.9.17

Martin Žerava se stal mistrem světa veteránů!

po | 11.9.17

Češi úspěšní na clasicc Motocross národů v Dánsku.

po | 11.9.17

Broc Tickle podepsal smlouvu s týmem Red Bull KTM!

po | 11.9.17

Francie zveřejnila jméno náhradního jezdce na MXoN!

so | 9.9.17

Fandíme juniorskému družstvu na Classic Motocross Randers

pa | 8.9.17

MXGP Holandska Preview

st | 6.9.17

Justin Barcia opouští tým JGRMX!

st | 6.9.17

Report z Motokrosu evropských národů 2017

ut | 5.9.17

Jasikonis si v USA vykloubil kyčel!

ut | 5.9.17

Motocross World Championship R17: USA

po | 4.9.17

Pozvánka na MX Jedovské stráně

ne | 3.9.17

Paturel po pádu předčasně ukončil sezónu!

ne | 3.9.17

ROCK BIKE FEST 2017
Hukvaldy 19.8.2017

pa | 1.9.17

Rossi se zranil při tréninku na terénní motorce!

pa | 1.9.17

MXGP USA Preview

ct | 31.8.17

Seznam amerických jezdců účastnících se USGP

st | 30.8.17

Motocross World Championship R16: Švédsko
sice pozdě, ale přece… pozn. redakce - Šotci řádí!

st | 30.8.17

7. Meteorit cup 2017 – Opatov u Svitav

ut | 29.8.17

Cooper Webb osedlá při MXGP USA novou Yamahu YZ450F 2018!

ut | 29.8.17

Německo konečně zveřejnilo svůj tým na MXoN!

po | 28.8.17

MM-SR MX OPEN tento víkend v Šenkvicích!

po | 28.8.17

Tim Gajser se zúčastní Monster Energy Cupu!

po | 28.8.17

Adam Cianciarulo souhlasil s prodloužením smlouvy s Kawasaki!

so | 25.8.17

Jeffrey Herlings se postaví na start v Indianě!
Jak si povede proti jezdcům z AMA?

pa | 25.8.17

Zach Osborne by rád v roce 2018 obhájil titul v SX!
Venku by chtěl poskočit do třídy 450…

pa | 25.8.17

Vsevolod Brylyakov podepsal smlouvu s Yamahou!

ct | 24.8.17

Weimer se v příští sezóně připojí k týmu MCR!

st | 23.8.17

Nový Zéland musel změnit sestavu na MXoN!
Za všechno může zranění…

st | 23.8.17

Holandsko pojede na MXoN se stejným týmem jako loni!

ut | 22.8.17

Meteorit cup je zpět po letní pauze!

st | 16.8.17

Anglie přidána na seznam zemí s kompletním týmem na MXoN!

st | 16.8.17

Tonus si při domácí Grand Prix zlomil žebro!

ut | 15.8.17

Motocross World Championship R15: Švýcarsko

po | 14.8.17

Konečně jsme se dočkali sestavy týmu USA!

po | 14.8.17

Švýcarský tým na MXoN je kompletní!

pa | 11.8.17

Julien Lieber podepsal smlouvu s Kawasaki!

pa | 11.8.17

Austrálie má kompletní sestavu na MXoN!

ct | 10.8.17

MM ČR motokros: Michkovo území
Tisková zpráva

st | 9.8.17

Motocross World Championship R14: Belgie

st | 9.8.17

Francouzi mají kompletní tým na MXoN!

ut | 8.8.17

Jeremy van Horebeek zůstane v roce 2018 s Yamahou!

ne | 6.8.17

Musquin nebude členem francouzského týmu!

ne | 6.8.17

Belgie zveřejnila svou sestavu pro MXoN!

ne | 6.8.17

Italská sestava na MXoN byla zveřejněna!

so | 5.8.17

Jason Anderson na MXoN taky nepojede!

ct | 3.8.17

Světový šampionát juniorů 2017 zná své vítěze!
Facchetti, Wade a van Erp na nejvyšších stupních pódia!

st | 2.8.17

Neugebauerovi trať v Mníšku jednoducho skvelo sadla

st | 2.8.17

MM ČR motokros: Přesouváme se do Kaplice
Tisková zpráva

ut | 1.8.17

Eli Tomac se pravděpodobně nezúčastní MXoN!

pa | 28.7.17

20 let týmu Orion Racing

pa | 28.7.17

Alex Martin také promešká závod ve Washougalu!

pa | 28.7.17

Jason Anderson doplní lavičku zraněných ve Washougalu!

pa | 28.7.17

Cooper Webb nebude startovat ve Washougalu!

ct | 27.7.17

Tým Portorika budou na MXoN hájit Američané!

ct | 27.7.17

Komentáře jezdců po Grand Prix České republiky

st | 26.7.17

Motocross World Championship R13: Česká republika

ut | 25.7.17

Tisková zpráva z Mistrovství světa v motokrosu v Lokti, 22.-23.7.2017

po | 24.7.17

Trey Canard odchází ze světa profesionálního závodění!

JEN TAK – MOTOKTOS NÁRODŮ – VETERAN CLASSIC




Ve Zděchově na Přeboru Moravy jsem zjistil, že se pojedou opět v ČR závody družstev v motokrosu ve třídě Classic. Taky bylo avizováno, že pojedou i naši bývalí dobří závodníci jako především Jirka Stodůlka, Zdeněk Velký, ale i Franta Majer a jiní. Byl jsem na těchto závodech v roce 2010 v Přerově a velmi se mi závody líbily. Proto nebylo co řešit a místo závodu v Petrovicích jsem vyrazil do Ledče nad Sázavou.

Přijel jsem již kolem 8 hodin ráno a když jsem měl stažené okénko v autě, tak při průjezdu nad depem jsem doslova nasál vůni benzínu. Všichni se již připravovali na úvodní tréninky a tak jsem se šel podívat přímo na trať. Nikdy jsem v Ledči nebyl a musím říci, že trať i okolí bylo parádně připravené. Povrch trati po čtvrtečních deštích byl doslova ideální. Z programu jsem zjistil, že v této disciplíně se jedou 4 kategorie. +35, +50, +60 a +66. Samozřejmě jde o věk jezdců a ne motocyklů. Myslím, že nejen mě na první pohled zaujala třída +60. Zde byli za ČR Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček, Karel Kozák a František Majer. „Paradoxní sestava“ byla uvedena ve třídě +35. Tady byl uveden i Zdeněk Velký společně s Petrem Dokoupilem, Karlem Mitvalským a Eduardem Fiňkem. Přitom Zdeněk by mohl jet minimálně o kategorii výše. V kategorii +50 se objevili bratři Miroslav a Milan Kotrlové s Miroslavem Nejedlým a Janem Hrdinou. V nejstarší kategorii +66 bylo družstvo poskládáno z pro mě velmi nezvyklých jmen: Vladimír Tulka, Jan Wouter Verzjil a Jindřich Gref. Tyto doplňoval mně velmi dobře známý Antonín Křápek. Jak jsem zjistil, byli to jezdci, kteří nežijí v ČR, ale v USA, Norsku.a snad v Holandsku.



Již z prvních tréninků bylo zřejmé, že „kluci“ nepřijeli „na houby“, ale s odhodláním odevzdat na trati úplně vše, aby neudělali ostudu sobě a nezklamali kolegy z družstva. Fanoušků kolem trati přibývalo a atmosféra byla jak má být. Již v trénincích se začaly objevovat tu menší tu větší závady na motocyklech. Tyto se pak ještě stupňovaly při závodech samotných. Po trénincích jsme zašli do depa, abychom viděli hezké stroje, známé tváře i zajímavosti. Co určitě zaujalo úplně všechny, byl motocykl na dřevěných kolech. Ba co víc, měl i spoustu dalších nezbytných doplňků jako jsou kravské rohy, prodřené boty, ohebný „čagan“ atd. Jezdec se často skrýval pod maskou starce, takže by si každý řekl, že to bude nějaké potrhlé mladé ucho, ale... Majitelem a jezdcem v jedné osobě byl maličký Francouz, který byl i aktivním účastníkem závodů v nejstarší kategorii. O tom, kdo byl hvězda prvního formátu nebylo pochyb na první pohled. Jirka Stodůlka. Mnoho mladých i starších nejenom diváků, ale i jezdců, si u něj bylo pro podpis buď na plakát nebo přímo do knížek, kde se o této legendě dočetli. Italové při příchodu do depa ihned prosili, ať jim někdo ukáže, kde je. Nelze nezmínit ještě jednu osobu. Mirek Hanáček. Bez něj by se zřejmě tyto závody v ČR ani nekonaly. Kolem závodů samotných pobíhala celá jeho famílie. Protože pro závod družstev platí předpis, že musí jet i 4taktní motorka, tak protože se nikdo nehlásil (motorek ESO příp. JAWA není), vyrobil Mirek pro tyto potřeby motorku „Made in HANACEK“... Laik se diví, odborník žasne a Ti, kdo známe Mirka musí jen konstatovat, že „lepší už to nebude“. Když jsem motorku poprvé viděl v akci na trati, tak jsem ji přejmenoval na JAWA TDI... Černý dým z výfuku byl naprosto odlišný od všech ostatních. Zvuk motoru taky nebyl nijak zdravý a razantní nebo snad uchu lahodící. Při podrobném zkoumání v depu jsme zjistili, že už jen nastartovat je obřad, loterie a nadlidský výkon. Startovací páka, aby to vše vydržela byla řádně vyztužena roxorem. Aby mohla jít páka dolů, bylo nezbytné přidrátovat stupačku do horní pozice a ještě zatlačit originální páku zadní brzdy dolů a pod blok motoru... Čeho jsme si všimli nejen my s bráchou, ale i někteří ostatní byl fakt, že z motorky se během závodu divně kouřilo. Rozuzlení přišlo až v závodě.



Po slavnostním ceremoniálu, kdy naši nastoupili v krásných světle modrých dresech s vlajkonošem Petrem Dokoupilem a vyslechli jsme si zkrácené hymny všech států, které se zúčastnily se rozjely rozjížďky. Nejdříve se na start postavili nejstarší jezdci +66. Start se obešel bez komplikací a naši Křápek a Gref byli kolem 10 pozice. Jeli hezky, zejména Tonda předjížděl a dral se dopředu. Když už byl zřejmě 4, tak si motorku zašlápl a než ji roztlačil, tak ztratil několik pozic. Nakonec dojel těsně za Grefem někde kolem 8 místa.

První start třídy +60 ukázal dokonalý přehled Jirky Stodůlky v tlačenici. Jel úplně zprava a najížděl přímo na kolík první pravé zatáčky. Zdálo se, že nebude úspěšný, ale za druhou zatáčkou už jel druhý, aby záhy převzal k radosti diváků i skvělého slovenského komentátora vedení. Za ním hořela bitva o druhé místo mezi němcem Mielenzem a holanďanem Bertem van Venrooyem. Jirka mezitím kousek poodjel a zdálo se, že mu vítězství neunikne. Němec asi za dvě kola holanďana udolala a podle toho, jak skákal horní lavici celou bylo zřejmé, že je velmi rychlý. Nakonec dojel Jirku, aby ho překonal a dojel do cíle jako první. Ke smůle tohoto družstva se zastavila motorka Karlu Kozákovi, který po horším startu doslova letěl a byl již na třetím místě kousek za Stodůlkou. Důvodem byla upadlá cívka... Frantovi Majerovi ve stejném kole odešla svíčka na jeho Esu a tak druhý započítaný výsledek bylo 23 místo Mirka Hanáčka, kterému motorka zhasla na startu a než ji nastartoval, tak dojížděl s obrovskou ztrátou poslední...

Více radosti nám poskytla jízda kategorie +50. Hned po startu se v čele objevil Mirek Kotrla následovaný Karlem Nejedlým. Oba jeli skvěle. Nejedlý se po několika kolech dostal do čela kde zůstal až do cíle. Mirek dojel kousek za ním. Výborný výsledek potvrdil Jan Hrdina, který bojoval s velkou skupinkou jezdců, aby dojel někde kolem 7 místa! Skvěle rozjetá partie.



Jako poslední se na start postavili nejmladší jezdci +35. Už v tréninku bylo vidět, že Karel Mitvalský jede s obrovskou chutí a nasazením. Petr Dokoupil byl handicapován svou slabší ČZ 250, takže od startu odjížděl kolem 10 místa. Výborně odstartoval i Zdeněk Velký, který vůbec nedal pocítit svůj věkový odstup. Karel Mitvalský už do prvního stoupání převzal první místo a to si suverénně udržel až do cíle. Petr se trpělivě prokousával dopředu a odměnou mu bylo 3 místo v cíli! Výborný výsledek družstva podtrhl Zdeněk Velký, který vybojoval tuším 5 místo.

O přestávce jsme byli opět nakouknout do depa, kde se řešily různé menší či větší opravy. Svíčku pro Eso Franty Majera shánělo půl depa, aby nakonec něco vybrali. Karel Kozák jen smutně konstatoval, že se mu smůla lepí na paty. Mirek Hanáček doléval od oka olej do předního tlumiče a jinde panovala naprostá pohoda. Diváci i doprovody mohly využít mnoha stánků s občerstvením a mohli jsme sledovat i ostatní, kdysi úspěšné jezdce naší motokrosové historie. Jaroslav Falta, Mirek Halm, Antonín Baborovský, ale i Stanislav Dyk, Jirka Kavan a mnoho dalších. Všichni si užívali tu nádhernou atmosféru.



Druhá série rozjížděk začala podle plánu v 15,15h jízdou +66. Tentokrát Tonda Křápek odstartoval úplně vepředu a až do cíle si udržel 3 pozici. Chvílemi byl v průběhu své jízdy tak rozjívený, že kynul divákům, jakoby ani nejel závod.

2. rozjížďka +60 jen dokonala zmar tohoto družstva. Po startu šel do čela Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček sice odstartoval, ale společně s Frantou Majerem skončili v kolizi hned v první zatáčce. Mirek svého mastodonta sice opět rozjel, ale jako poslední. Franta Eso roztlačil, ale neobjel ani kolo a vypovědělo službu úplně. Karel Kozák odjel po startu slušně. Ke smutku nás všech přijel asi ve druhém kole Stodůlka velmi po kraji s brýlemi na řidítkách. Důvodem byla zlomená stupačka. Kluci Hanáčkovi sice doběhli do depa pro druhou, kterou mu i namontovali, Jirka vyrazil byť s velkou ztrátou na trať, aby se už neobjevil. Upadl a už v závodě nepokračoval. Myslím si, že příčinou pádu mohl být fakt, že mu namontovali opačnou stupačku... Mirek statečně pokračoval v boji se soupeři, předjížděl je a byl už asi 12, když najednou spadl. Postavil motorku a s úplně vykřivenými řidítky pokračoval. Po dojezdu kola jsem jen viděl gesto Petra Hanáčka, že rovnat nic nebude. Mirek se přesto vydal na trať a objel snad ještě tři kola. Přitom jeho motorka měla přední kolo úplně vychýlené, takže Mirek, aby jel rovně, musel ostře zatáčet doprava. Až v depu bylo jasné co se stalo. Praskla mu nosná trubka pravého předního tlumiče! Proto se mu po celou dobu kouřilo od motoru, protože byla prasklá a olej mi trvale postřikoval motor i vše ostatní. Byl zázrak, že se mu trubka nezlomila úplně a nepřivodil si zranění. Poslední ze čtveřice bojovníků byl Karel Kozák. Jel hezky, ale bylo vidět, že na vedoucího Němce Mielenze nemá. Až v depu jsem se dověděl, že jel celou rozjížďku jen na 2 dvojku....

Velkou radost všem českým příznivcům udělaly dvě závěrečné rozjížďky. Třída +50 byla rozjeta skvěle a především duo Nejdlý a Mirek Kotrla neponechlo nic náhodě a ujala se vedení od startu do cíle. Nejedlý vyhrál a Mirek dojel druhý. Výborně je doplnil Jan Hrdina, který dojel opět kolem 6-7 místa. Toto družstvo suverénně zvítězilo. Stínem rozjížďky byl pád švédského jezdce Tommyho Karlssona na předposledním skoku. Dlouho ho zdravotníci dávali dohromady, než ho naložili do sanitky. Snad to nebude vážné a přeji mu brzké uzdravení.

Třída +35 začala s mírným zpožděním, kvůli sanitky, ale poté se již rozhořely urputné boje. Po startu šel nekompromisně do čela Karel Mitvalský a vedení již do cíle nepustil. Skvěle odstartoval i Zdeněk Velký a své pořadí ztratil až v úplném závěru na úkor Petra Dokoupila, který dojel 4 a Zdeněk 5. Toto družstvo rovněž suverénně ovládlo svoji kategorii a stalo se mistry Evropy.



Co říci na závěr? Závody se opravdu vydařily a přinesly milovníkům tohoto sportu vše, co k tomu patří. Veteráni bojovali s mladým srdcem a i když někteří nemohli ani nasednout na motorku, tak po otočení rukojetí plynu byla veškerá bolest zapomenuta a jeli úžasně. Snad nejvýstižnější byla radost Karla Mitvalského, který nemohl ani dojít ke stupni vítězů. Přivodil si výron v kotníku, ale na jeho výkonu to vůbec nebylo znát. Do mikrofonu hlasatele pak na otázku, jak se mu závody líbily odpověděl: „v životě mi nikdy nefandilo tolik diváků jako tady. Moc Vám všem děkuji!“

Pořadatelé se svého úkolu zhostili profesionálně, za což jim pěli chválu i jezdci na stupních vítězů. Prý jsou velmi rádi, že vážili takovou dálku, protože závody byly krásné, trať nachystaná, diváci atd. Jen někteří naříkali, že předjet české jezdce zde bylo těžké nebo nemožné... Kéž by tomu tak někdy bylo zase i v jiných mladších kategoriích.


-Zbyněk "bracha" Sedlář-

12928

Zobrazit / přidat komentáře (0)
 
>>>  spustit slideshow (3s)
Dnes je: 24. 10. 2017
Bannery:






Anketa:

TOPlist

Redakce:

Michaela Hrabcová
Kontakt:
tel.: +420 737 365 709
michaela@gtmotocross.cz


Provozovatel:

GTSTORE.cz
Ivana Drlíková
Hotel Hukvaldy 24
73946 | okr. Frýdek-Místek
Czech Republic
IČ: 05966281
Kontakt:
Aleš Drlík
tel.: +420 777 699 907
info@gtmotocross.cz


Ceník inzerce:

KLIKNĚTE ZDE

Nápověda:

KLIKNĚTE ZDE

Partneři:













Bannery: