home  |  mx bazar  |  fotoreporty  |  fórum  |  archiv METEORIT CUP
aktuality  |   z domova  |   ze světa  |   kalendář závodů  |   odkazy   |  

ne | 21.1.18

Tým Big Shock Racing má Dakar 2018 úspěšně za sebou!

ne | 21.1.18

R3 AMA SX 2018:Eli Tomac prolomil smůlu!
Ve třídě 250SX West si vedl nejlépe Savatgy!

pa | 19.1.18

Kevin Strijbos si zlomil při tréninku klíční kost!

pa | 19.1.18

Dakar 2018 - Macík stále nejlepším Čechem v poli kamionů

ct | 18.1.18

Justin Cooper má po pádu v Houstonu celou řadu zranění!

ct | 18.1.18

Dakar 2018 – Tým Big Shock Racing bojuje na všech frontách

st | 17.1.18

Dakar 2018 - Macík i Brabec si sáhli na dno svých sil

st | 17.1.18

Hawkstone Park – Aktualizovaný entry list třídy MX1!

ut | 16.1.18

MXGP Švédska byla zrušena!

ut | 16.1.18

Evgeny Bobryshev nakonec odjede celý světový šampionát!

ut | 16.1.18

Dakar 2018 - Etapa zrušena. Co přijde dál? Fiambalské peklo.

ut | 16.1.18

Eli Tomac by se rád vrátil v A2!

po | 15.1.18

Prodám Mercedes Sprinter

po | 15.1.18

Dakar 2018 - Macík třetí. Brabec v první čtyřicítce

ne | 14.1.18

Vyhlášení Meteorit Cupu 2017

ne | 14.1.18

R2 AMA SX 2018: V Houstonu zazářil Anderson!
Ve třídě 250SX West převzal červené tabulky Plessinger!

ne | 14.1.18

Marvin Musquin se zranil v Houstonu. Jak je na tom?

ne | 14.1.18

Dakar 2018 - Čtvrtý Macík vybojoval palandu. Brabec zabral

so | 13.1.18

Dakar 2018 - Den volna na Dakaru. Velké prádlo a výšková nemoc

pa | 12.1.18

Christian Craig si při tréninku pochroumal kotník!

pa | 12.1.18

Dakar 2018 - Macík útočí na beduína. Brabec maže ztrátu

ct | 11.1.18

Benoit Paturel a tým BOS KTM končí spolupráci???

ct | 11.1.18

Dakar 2018 - Macík drží skvělé čtvrté místo. Brabec postupuje pořadím.

ct | 11.1.18

Malcolm Stewart zaskočí u týmu JGR!

st | 10.1.18

Entry listy mezinárodního závodu v Hawkstone Parku!

st | 10.1.18

Dean Wilson zřejmě promešká závod v Houstonu!

st | 10.1.18

Dakar 2018 - Po pekelné čtvrté etapě Macík celkově čtvrtý

st | 10.1.18

Jason Anderson prodloužil smlouvu s Husqvarnou!

ut | 9.1.18

Zemřel spolumajitel týmu Bud Racing Kawasaki!

ut | 9.1.18

Dakar 2018 - Macík boduje, Brabec třicátý osmý bez pojistek

ut | 9.1.18

Jak je na tom Alex Martin po pádu v A1?

po | 8.1.18

Benny Bloss se zranil v A1!

po | 8.1.18

Dakar 2018 - Macík a Brabec postupují pořadím vpřed a řádí v písku

ne | 7.1.18

Eli Tomac si v A1 pohmoždil rameno!

ne | 7.1.18

Dean Wilson zítra navštíví lékaře po pádu v A1!

ne | 7.1.18

Dakar 2018 - Tým Big Shock Racing odjel první etapu s respektem!
Macík kufroval, Brabec se kochal

ne | 7.1.18

R1 AMA SX 2018: Úvodní závod v Anaheimu 1 ovládl Musquin!
Ve třídě 250SX West dominoval McElrath!

so | 6.1.18

Malcolm Stewart se nakonec v Anaheimu 1 neukáže!

so | 6.1.18

Villopoto byl jmenován ambasadorem Yamahy!

pa | 5.1.18

Dakar 2018 – Tým Big Shock zdolal přejímky!

pa | 5.1.18

Společnosti SKVI a Metal Mulisha podpoří šest jezdců!

ct | 4.1.18

Dakar 2018 - Zprávy od týmu Big Shock Racing

ct | 4.1.18

Kalendář Monster Energy Supercrossu 2018

ct | 4.1.18

Průvodce týmy třídy 250SX Monster Energy Supercrossu 2018

st | 3.1.18

Justin Bogle nestane za bránou v Anaheimu1!

st | 3.1.18

Průvodce týmy třídy 450SX Monster Energy Supercrossu 2018

st | 3.1.18

Změny ve formátu Monster Energy Supercrossu 2018

po | 1.1.18

Petrov doplní sestavu týmu Assomotor Honda!

po | 1.1.18

Arminas Jasikonis míří k Hondě!

po | 1.1.18

Strijbos oblékne dres týmu Standing Construct KTM!

so | 30.12.17

Předběžné entry listy závodu v Anaheimu 1

so | 30.12.17

Hansen a Bisceglia pojedou v novém týmu Suzuki!

pa | 29.12.17

Zpátky do Argentiny…

pa | 29.12.17

Krátce předsezónně s Westonem Peickem

ct | 28.12.17

Belgický motokros pomalu umírá!

ct | 28.12.17

Tomac by se rád zúčastnil MXoN 2018!

so | 23.12.17

Rozhovor s Antoniem Cairolim

pa | 22.12.17

Tým JMC Motorsports oznámil čtyřčlennou jezdeckou sestavu!

pa | 22.12.17

Jett Lawrence zamíří do týmu GEICO Honda!

pa | 22.12.17

Seznam oficiálně schválených týmů světového šampionátu 2018!

ct | 21.12.17

KRÁSNÉ VÁNOČNÍ SVÁTKY A VŠE NEJLEPŠÍ V ROCE 2018

ct | 21.12.17

RJ Hampshire zůstane s týmem GEICO Honda do roku 2020!

st | 20.12.17

Ken Roczen – Příprava na sezónu 2018

st | 20.12.17

Matt Moss získal čtyřletý zákaz závodění!

so | 16.12.17

Evropský motokrosový kalendář 2018

so | 16.12.17

Seewer a Yamaha! Konečně je to oficiální!

pa | 15.12.17

Eli Tomac - Půl hodiny o naději

pa | 15.12.17

Zaragoza a Yamaha!

pa | 15.12.17

Supercrossové a motokrosové kontrakty pro rok 2018!

pa | 15.12.17

Jeremy Martin odjede první tři kola supercrossu na 450!

ct | 14.12.17

Christophe Pourcel odchází ze světa profesionálního závodění!

ct | 14.12.17

Chad Reed dostal od lékaře zelenou!

ct | 14.12.17

Colt Nichols se zranil při tréninku!

st | 13.12.17

Antonio Cairoli míří za desátým titulem!

ut | 12.12.17

Tim Gajser setrvá v Evropě další dva roky!

po | 11.12.17

Tisková informace k nadcházejícímu seriálu MČR 2018 v motoskijöringu

po | 11.12.17

Blazusiak předvedl triumfální návrat k závodění!

so | 9.12.17

Průvodce jednotlivými týmy světového šampionátu 2018

pa | 8.12.17

MXGP se vrátí do italského Ottobiana!

pa | 8.12.17

Brian Bogers se zotavuje po dvou operacích pravé nohy!

pa | 8.12.17

Tým Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing předvedl svou sestavu!

ct | 7.12.17

Gannon Audette odchází ze světa profesionálního závodění!

ct | 7.12.17

Evgeny Bobryshev o svých plánech pro rok 2018!

ct | 7.12.17

V Monster Energy Supercrossu se představí nový tým H.E.P Motorsports Suzuki!

ct | 7.12.17

Dopis po sezoně 2017

st | 6.12.17

Alix a Rodriguez nově v týmu Rocky Mountain ATV/MC-WPS-KTM!

ut | 5.12.17

Taddy Blazusiak – Comeback

ut | 5.12.17

Gautier Paulin potvrdil svou účast v Hawkstone!

ut | 5.12.17

Benoit Paturel pojede v týmu Bos Suspension KTM!

ut | 5.12.17

Justin Starling konečně dosáhl na týmovou podporu!

po | 4.12.17

Nováček týmu Traders Racing se zranil při tréninku!

po | 4.12.17

Marvin Musquin se raduje z titulu Krále Ženevy!

po | 4.12.17

Kyle Chisholm pojede v nové sezóně na Yamaze!

po | 27.11.17

Lacapelle-Marival již připravuje předsezónní závod pro rok 2018!

po | 27.11.17

Dillan Epstein podepsal smlouvu s týmem Rockstar Energy/OTSFF/Yamaha!

po | 27.11.17

Todd Waters pojede v seriálu Lucas Oil!

so | 25.11.17

Benny Bloss se zranil při tréninku!

so | 25.11.17

Brian Bogers si při tréninku poranil nohu!

pa | 24.11.17

Hayden Mellross zůstane v týmu 51FIFTY!

st | 22.11.17

Antonio Cairoli míří na Monza Rally Show!




JEN TAK – MOTOKTOS NÁRODŮ – VETERAN CLASSIC




Ve Zděchově na Přeboru Moravy jsem zjistil, že se pojedou opět v ČR závody družstev v motokrosu ve třídě Classic. Taky bylo avizováno, že pojedou i naši bývalí dobří závodníci jako především Jirka Stodůlka, Zdeněk Velký, ale i Franta Majer a jiní. Byl jsem na těchto závodech v roce 2010 v Přerově a velmi se mi závody líbily. Proto nebylo co řešit a místo závodu v Petrovicích jsem vyrazil do Ledče nad Sázavou.

Přijel jsem již kolem 8 hodin ráno a když jsem měl stažené okénko v autě, tak při průjezdu nad depem jsem doslova nasál vůni benzínu. Všichni se již připravovali na úvodní tréninky a tak jsem se šel podívat přímo na trať. Nikdy jsem v Ledči nebyl a musím říci, že trať i okolí bylo parádně připravené. Povrch trati po čtvrtečních deštích byl doslova ideální. Z programu jsem zjistil, že v této disciplíně se jedou 4 kategorie. +35, +50, +60 a +66. Samozřejmě jde o věk jezdců a ne motocyklů. Myslím, že nejen mě na první pohled zaujala třída +60. Zde byli za ČR Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček, Karel Kozák a František Majer. „Paradoxní sestava“ byla uvedena ve třídě +35. Tady byl uveden i Zdeněk Velký společně s Petrem Dokoupilem, Karlem Mitvalským a Eduardem Fiňkem. Přitom Zdeněk by mohl jet minimálně o kategorii výše. V kategorii +50 se objevili bratři Miroslav a Milan Kotrlové s Miroslavem Nejedlým a Janem Hrdinou. V nejstarší kategorii +66 bylo družstvo poskládáno z pro mě velmi nezvyklých jmen: Vladimír Tulka, Jan Wouter Verzjil a Jindřich Gref. Tyto doplňoval mně velmi dobře známý Antonín Křápek. Jak jsem zjistil, byli to jezdci, kteří nežijí v ČR, ale v USA, Norsku.a snad v Holandsku.



Již z prvních tréninků bylo zřejmé, že „kluci“ nepřijeli „na houby“, ale s odhodláním odevzdat na trati úplně vše, aby neudělali ostudu sobě a nezklamali kolegy z družstva. Fanoušků kolem trati přibývalo a atmosféra byla jak má být. Již v trénincích se začaly objevovat tu menší tu větší závady na motocyklech. Tyto se pak ještě stupňovaly při závodech samotných. Po trénincích jsme zašli do depa, abychom viděli hezké stroje, známé tváře i zajímavosti. Co určitě zaujalo úplně všechny, byl motocykl na dřevěných kolech. Ba co víc, měl i spoustu dalších nezbytných doplňků jako jsou kravské rohy, prodřené boty, ohebný „čagan“ atd. Jezdec se často skrýval pod maskou starce, takže by si každý řekl, že to bude nějaké potrhlé mladé ucho, ale... Majitelem a jezdcem v jedné osobě byl maličký Francouz, který byl i aktivním účastníkem závodů v nejstarší kategorii. O tom, kdo byl hvězda prvního formátu nebylo pochyb na první pohled. Jirka Stodůlka. Mnoho mladých i starších nejenom diváků, ale i jezdců, si u něj bylo pro podpis buď na plakát nebo přímo do knížek, kde se o této legendě dočetli. Italové při příchodu do depa ihned prosili, ať jim někdo ukáže, kde je. Nelze nezmínit ještě jednu osobu. Mirek Hanáček. Bez něj by se zřejmě tyto závody v ČR ani nekonaly. Kolem závodů samotných pobíhala celá jeho famílie. Protože pro závod družstev platí předpis, že musí jet i 4taktní motorka, tak protože se nikdo nehlásil (motorek ESO příp. JAWA není), vyrobil Mirek pro tyto potřeby motorku „Made in HANACEK“... Laik se diví, odborník žasne a Ti, kdo známe Mirka musí jen konstatovat, že „lepší už to nebude“. Když jsem motorku poprvé viděl v akci na trati, tak jsem ji přejmenoval na JAWA TDI... Černý dým z výfuku byl naprosto odlišný od všech ostatních. Zvuk motoru taky nebyl nijak zdravý a razantní nebo snad uchu lahodící. Při podrobném zkoumání v depu jsme zjistili, že už jen nastartovat je obřad, loterie a nadlidský výkon. Startovací páka, aby to vše vydržela byla řádně vyztužena roxorem. Aby mohla jít páka dolů, bylo nezbytné přidrátovat stupačku do horní pozice a ještě zatlačit originální páku zadní brzdy dolů a pod blok motoru... Čeho jsme si všimli nejen my s bráchou, ale i někteří ostatní byl fakt, že z motorky se během závodu divně kouřilo. Rozuzlení přišlo až v závodě.



Po slavnostním ceremoniálu, kdy naši nastoupili v krásných světle modrých dresech s vlajkonošem Petrem Dokoupilem a vyslechli jsme si zkrácené hymny všech států, které se zúčastnily se rozjely rozjížďky. Nejdříve se na start postavili nejstarší jezdci +66. Start se obešel bez komplikací a naši Křápek a Gref byli kolem 10 pozice. Jeli hezky, zejména Tonda předjížděl a dral se dopředu. Když už byl zřejmě 4, tak si motorku zašlápl a než ji roztlačil, tak ztratil několik pozic. Nakonec dojel těsně za Grefem někde kolem 8 místa.

První start třídy +60 ukázal dokonalý přehled Jirky Stodůlky v tlačenici. Jel úplně zprava a najížděl přímo na kolík první pravé zatáčky. Zdálo se, že nebude úspěšný, ale za druhou zatáčkou už jel druhý, aby záhy převzal k radosti diváků i skvělého slovenského komentátora vedení. Za ním hořela bitva o druhé místo mezi němcem Mielenzem a holanďanem Bertem van Venrooyem. Jirka mezitím kousek poodjel a zdálo se, že mu vítězství neunikne. Němec asi za dvě kola holanďana udolala a podle toho, jak skákal horní lavici celou bylo zřejmé, že je velmi rychlý. Nakonec dojel Jirku, aby ho překonal a dojel do cíle jako první. Ke smůle tohoto družstva se zastavila motorka Karlu Kozákovi, který po horším startu doslova letěl a byl již na třetím místě kousek za Stodůlkou. Důvodem byla upadlá cívka... Frantovi Majerovi ve stejném kole odešla svíčka na jeho Esu a tak druhý započítaný výsledek bylo 23 místo Mirka Hanáčka, kterému motorka zhasla na startu a než ji nastartoval, tak dojížděl s obrovskou ztrátou poslední...

Více radosti nám poskytla jízda kategorie +50. Hned po startu se v čele objevil Mirek Kotrla následovaný Karlem Nejedlým. Oba jeli skvěle. Nejedlý se po několika kolech dostal do čela kde zůstal až do cíle. Mirek dojel kousek za ním. Výborný výsledek potvrdil Jan Hrdina, který bojoval s velkou skupinkou jezdců, aby dojel někde kolem 7 místa! Skvěle rozjetá partie.



Jako poslední se na start postavili nejmladší jezdci +35. Už v tréninku bylo vidět, že Karel Mitvalský jede s obrovskou chutí a nasazením. Petr Dokoupil byl handicapován svou slabší ČZ 250, takže od startu odjížděl kolem 10 místa. Výborně odstartoval i Zdeněk Velký, který vůbec nedal pocítit svůj věkový odstup. Karel Mitvalský už do prvního stoupání převzal první místo a to si suverénně udržel až do cíle. Petr se trpělivě prokousával dopředu a odměnou mu bylo 3 místo v cíli! Výborný výsledek družstva podtrhl Zdeněk Velký, který vybojoval tuším 5 místo.

O přestávce jsme byli opět nakouknout do depa, kde se řešily různé menší či větší opravy. Svíčku pro Eso Franty Majera shánělo půl depa, aby nakonec něco vybrali. Karel Kozák jen smutně konstatoval, že se mu smůla lepí na paty. Mirek Hanáček doléval od oka olej do předního tlumiče a jinde panovala naprostá pohoda. Diváci i doprovody mohly využít mnoha stánků s občerstvením a mohli jsme sledovat i ostatní, kdysi úspěšné jezdce naší motokrosové historie. Jaroslav Falta, Mirek Halm, Antonín Baborovský, ale i Stanislav Dyk, Jirka Kavan a mnoho dalších. Všichni si užívali tu nádhernou atmosféru.



Druhá série rozjížděk začala podle plánu v 15,15h jízdou +66. Tentokrát Tonda Křápek odstartoval úplně vepředu a až do cíle si udržel 3 pozici. Chvílemi byl v průběhu své jízdy tak rozjívený, že kynul divákům, jakoby ani nejel závod.

2. rozjížďka +60 jen dokonala zmar tohoto družstva. Po startu šel do čela Jirka Stodůlka, Mirek Hanáček sice odstartoval, ale společně s Frantou Majerem skončili v kolizi hned v první zatáčce. Mirek svého mastodonta sice opět rozjel, ale jako poslední. Franta Eso roztlačil, ale neobjel ani kolo a vypovědělo službu úplně. Karel Kozák odjel po startu slušně. Ke smutku nás všech přijel asi ve druhém kole Stodůlka velmi po kraji s brýlemi na řidítkách. Důvodem byla zlomená stupačka. Kluci Hanáčkovi sice doběhli do depa pro druhou, kterou mu i namontovali, Jirka vyrazil byť s velkou ztrátou na trať, aby se už neobjevil. Upadl a už v závodě nepokračoval. Myslím si, že příčinou pádu mohl být fakt, že mu namontovali opačnou stupačku... Mirek statečně pokračoval v boji se soupeři, předjížděl je a byl už asi 12, když najednou spadl. Postavil motorku a s úplně vykřivenými řidítky pokračoval. Po dojezdu kola jsem jen viděl gesto Petra Hanáčka, že rovnat nic nebude. Mirek se přesto vydal na trať a objel snad ještě tři kola. Přitom jeho motorka měla přední kolo úplně vychýlené, takže Mirek, aby jel rovně, musel ostře zatáčet doprava. Až v depu bylo jasné co se stalo. Praskla mu nosná trubka pravého předního tlumiče! Proto se mu po celou dobu kouřilo od motoru, protože byla prasklá a olej mi trvale postřikoval motor i vše ostatní. Byl zázrak, že se mu trubka nezlomila úplně a nepřivodil si zranění. Poslední ze čtveřice bojovníků byl Karel Kozák. Jel hezky, ale bylo vidět, že na vedoucího Němce Mielenze nemá. Až v depu jsem se dověděl, že jel celou rozjížďku jen na 2 dvojku....

Velkou radost všem českým příznivcům udělaly dvě závěrečné rozjížďky. Třída +50 byla rozjeta skvěle a především duo Nejdlý a Mirek Kotrla neponechlo nic náhodě a ujala se vedení od startu do cíle. Nejedlý vyhrál a Mirek dojel druhý. Výborně je doplnil Jan Hrdina, který dojel opět kolem 6-7 místa. Toto družstvo suverénně zvítězilo. Stínem rozjížďky byl pád švédského jezdce Tommyho Karlssona na předposledním skoku. Dlouho ho zdravotníci dávali dohromady, než ho naložili do sanitky. Snad to nebude vážné a přeji mu brzké uzdravení.

Třída +35 začala s mírným zpožděním, kvůli sanitky, ale poté se již rozhořely urputné boje. Po startu šel nekompromisně do čela Karel Mitvalský a vedení již do cíle nepustil. Skvěle odstartoval i Zdeněk Velký a své pořadí ztratil až v úplném závěru na úkor Petra Dokoupila, který dojel 4 a Zdeněk 5. Toto družstvo rovněž suverénně ovládlo svoji kategorii a stalo se mistry Evropy.



Co říci na závěr? Závody se opravdu vydařily a přinesly milovníkům tohoto sportu vše, co k tomu patří. Veteráni bojovali s mladým srdcem a i když někteří nemohli ani nasednout na motorku, tak po otočení rukojetí plynu byla veškerá bolest zapomenuta a jeli úžasně. Snad nejvýstižnější byla radost Karla Mitvalského, který nemohl ani dojít ke stupni vítězů. Přivodil si výron v kotníku, ale na jeho výkonu to vůbec nebylo znát. Do mikrofonu hlasatele pak na otázku, jak se mu závody líbily odpověděl: „v životě mi nikdy nefandilo tolik diváků jako tady. Moc Vám všem děkuji!“

Pořadatelé se svého úkolu zhostili profesionálně, za což jim pěli chválu i jezdci na stupních vítězů. Prý jsou velmi rádi, že vážili takovou dálku, protože závody byly krásné, trať nachystaná, diváci atd. Jen někteří naříkali, že předjet české jezdce zde bylo těžké nebo nemožné... Kéž by tomu tak někdy bylo zase i v jiných mladších kategoriích.


-Zbyněk "bracha" Sedlář-

13759

Zobrazit / přidat komentáře (0)
 
>>>  spustit slideshow (3s)
Dnes je: 22. 1. 2018
Bannery:




Anketa:

TOPlist

Redakce:

Michaela Hrabcová
Kontakt:
tel.: +420 737 365 709
michaela@gtmotocross.cz


Provozovatel:

Ivana Drlíková
Hotel Hukvaldy 24
73946 | okr. Frýdek-Místek
Czech Republic
IČ: 05966281
Kontakt:
Aleš Drlík
tel.: +420 777 699 907
info@gtmotocross.cz


Ceník inzerce:

KLIKNĚTE ZDE

Nápověda:

KLIKNĚTE ZDE

Partneři:













Bannery: